خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز با بیان این‌که مجاهدت‌ها و رشادت‌های آتش نشانان، ضامن آرامش شهر و شهروندان است، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ مشارکت‌های خیّرین در تقویت تجهیزات ایمنی شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۵۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در آیین بزرگداشت روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سه سالاخیر، بخش عمده ای از اهتمام شهرداری تبریز متوجه تقویت زیرساخت های ایمنی شهر شده که افزایش ایستگاه های آتش نشانی و اجرای مستمر برنامه های آموزشی و مانورهای عملیاتی از آن جمله است.

وی ادامه داد: مصمم هستیم با استمرار این روند، نوسازی تجهیزات ایمنی و افزایشایستگاه های آتش نشانی را به حد استاندارهای جهانی نزدیک کنیم.

نجفی با اشاره به روند توسعه شهر و افزایش جمعیت افزود: خوشبختانه در سال های اخیر، شاهد افزایش حضور داوطلبانهشهروندان در رویکردهای ایمنی و آتش نشانی شهر بوده ایم؛ با این حال، با در نظر داشتن محدودیت های تجهیزاتی و امکاناتی، مشارکت خیّرین در این خصوص، می تواند به عنوان یک اقدام نیک و ماندگار،ناجی جان شهروندان باشد.

شهردار تبریز بیان کرد: امروزه بلندمرتبه سازی، به رویه اصلی ساخت و ساز شهری تبدیل شده است؛ از این رو، سال گذشته، نردبان ۵۴ متری ویژه امداد رسانی در بلندمرتبه ها، با هزینه چهار میلیارد تومان خریداری شده است.

وی با اشاره به قابلیت های خدمات ایمنی در شهرداری های مناطق خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت های ویژه سازمان آتش نشانی، هر یک از مناطق شهرداری، با برخورداری از تیم های زبده عملیاتی و تجهیزات ویژه، در مواقع بحرانی می توانند نقش مستقل و کارسازی در ارایه خدمات ایمنی به شهروندان ایفا کنند.

شهردار تبریز برگزاری المپیاد آتش نشانی در تبریز را مهم ترین رویداد ایمنی و عملیاتی کشور خواند و افزود: یازدهمین دوره این رقابت‌ها با حضور هزار آتش نشانان از ۴۰ شهر کشور در تبریز برگزار خواهد شد و تاثیرات آن، در محتوای آموزشی و عملیاتی ایمنی شهر، ماندگار خواهد بود.

ارسال نظرات