خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه تبیین ارزش های دفاع مقدس را شما بیشتر درک کردید که امروز در دانشگاه ها یادی از آنها نمی شود گفت: ما ارزش هایی در این هشت سال جنگ کسب کردیم که جهان را متحول کرده است و مسلمانان در بحرین، یمن ، لبنان و سوریه از آنها استفاده می کنند که جوانان ما باید بدانند و به آنها عمل کنند.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۶۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی ظهر امروز در همایش "دفاع مقدس، آثار منطقه ای و فرامنطقه ای آن" در جمع اساتید بسیجی در دانشگاه پیام نور بیرجند اظهارداشت: جنگ تحمیلی تنها یک جنگ نظامی نبود بلکه یک جنگ فرهنگی بود.

وی عنوان کرد: در این جنگ همه نیروها سپاه، بسیج و ارتش با اخلاص و بصیرت به میدان رفتند .هیچ کس به اجبار اعزام نمی شد بلکه بر اساس تشخیص خود فرد و صلاحیت هایی که داشت اعزام می شد.

فرمانده سپاه استان بیان کرد: بصیرت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس این حماسه را خلق کرد و این از مهمترین ویژگی های دفاع مقدس بود. در دوران دفاع مقدس امکانات نظامی نداشتیم و با حداقل ها اما با نیروی اراده، توکل به خدا و شناخت راه حق بود که به پیش رفتیم .

وی با بیان اینکه نقش قشر تحصیل کرده و باسواد در دفاع مقدس بسیار ارزشمند بود یادآور شد: شورای برنامه ریزی دفاع مقدس، مدیریت جنگ در ارتش و سپاه ، اتاق برنامه ریزی و طرح ریزی در همه بخش ها را تحصیل کرده ها انجام می دادند و شهیدان زیادی از این قشر داریم مانند شهید بروجردی و شهید باقری .

قاسمی ادامه داد: بخش هایی که نیاز به کار علمی داشت مانند مخابرات و ارتباطات، توپ خانه، محاسبات دیده بانی، موشکی، اتاق طراحی، طرح آتش، خودروهای مهندسی، بهداری و آموزشی در اختیار باسواد تر ها بود.

وی خاطرنشان کرد: ما در هشت سال جنگ تحمیلی در عرصه عمل از تحصیل کرده ها استفقاده کردیم. همان هایی که بصیرت داشتند و حرف رهبری انقلاب را درک می کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) اضافه کرد: تفاوت دارند کسانی که تنها مدرک گرفته اند با کسانی که مدرک تحصیلی و بصیرت را با هم دارند و در راس قرار دارند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: دفاع همچنان باقی است و ما این را از تعالیم اسلامی و قرانی و از عقل خود درمی یابیم . ما امروز در عرصه هسته ای و علمی نیاز به دفاع داریم تا از آن چیزهایی که کسب کرده ایم حفاظت و حراست کنیم .

قاسمی با بیان اینکه ما در زمینه های علمی، فرهنگی، دفاعی و سیاسی نیاز داریم که موضع مناسب از خود نشان دهیم اظهارداشت: ما در بسیج و سپاه به وجود اقشار فرهیخته و تحصیل کرده ها نیاز داریم و در شبکه مربیان و اساتید بسیج از آموزش و پرورش و دانشگاه و روحانیت بهره می بریم.

وی ابراز داشت: در شبکه تربیتی و هدایتی بسیج و در همه بخش ها به ظرفیت اساتید فرهیخته و با بصیرت نیاز داریم و سازماندهی اردوهای جهادی را اساتید انجام می دهند و این بسیار ارزشمند است.

فرمانده سپاه استان خاطرنشان کرد: ما در بخش آموزش و رهبری از اساتید بسیجی و غیر بسیجی که کارت هم ندارند نیازمند کمک هستیم.

وی با بیان اینکه انتظارت خود را از اساتید در جلسات شورای عالی بسیج اساتید و دانشجویی بیان می کنیم متذکر شد: شما اساتید فرهیخته برای قشر دانشجویان بهترین الگوی اسلامی در عرصه های فرهنگی، دفاعی و ولایی باشید.

قاسمی با بیان اینکه تبیین ارزش های دفاع مقدس را شما بیشتر درک کردید که امروز در دانشگاه ها یادی از آنها نمی شود گفت: شما اساتید به خوبی قبول دارید که ما ارزش هایی در این هشت سال جنگ کسب کردیم که جهان را متحول کرده است و مسلمانان در بحرین، یمن ، لبنان و سوریه از آنها استفاده می کنند که جوانان ما باید بدانند و به آنها عمل کنند.

وی ادامه داد: تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اصول قانون اساسی به دوش شما اساتید بزرگوار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها