خبرهای داغ:
مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسيج هنرمندان قم گفت: متأسفانه تعداد شرکت کنندگان در بخش کاریکاتور به کمترین مقدار خود در طول تاریخ این جشنواره رسيد و حتی در جشنواره های کشوری نيز این کاهش ملموس بوده است.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۱۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، معصومه بهرامی٬ مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسيج هنرمندان قم و دبير سومين جشنواره هنرهای تجسمی در قم٬ در مراسم اختتاميه سومين جشنواره هنرهای تجسمی در سالن همایشهای نگارخانه سوره(حوزه هنری) ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس به توضيح و تبيين آثار هنری راه یافته به جشنواره پرداخت و اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی اسلامی٬ بازخوانی آرمانهای انقلاب اسلامی و وحدت اسلامی موضوعاتی است که آثار هنرمندان در این زمينه خلق و در سومين جشنواره هنرهای تجسمی در معرض دید عموم قرار گرفت.

دبير جشنواره در ادامه به ارائه گزارش در رابطه با کميت و کيفيت این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: 70هنرمند در بخشهای مختلف اعم از نقاشی٬ کاریکاتور٬ پوستر و نگارگری در این جشنواره حضور داشتند.

وی عملکرد هنرمندان استان قم در زمينه نقاشی و پوستر را عالی ارزیابی و تصریح کرد: متأسفانه تعداد شرکت کنندگان در بخش کاریکاتور به کمترین مقدار خود در طول تاریخ این جشنواره رسيد و حتی در جشنواره های کشوری نيز این کاهش ملموس بوده است لذا بررسی و پژوهش در رابطه با عوامل کاهش استقبال در این رشته ضروری به نظر میرسد.

بهرامی ورود هنر به جمع مردم و مردمی شدن هنر را دغدغه بسيج دانست و خاطرنشان کرد: طبق دستور العملهای کشوری و بر اساس موضوعات آثار توليدی هدف آن بود تا با خلق آثار بومی٬ ملی٬ ایرانی و اسلامی بتوانيم پيام انقلاب اسلامی را بر جهانيان برسانيم.

دبير جشنواره در ادامه ابراز داشت: تفاوت هایی در سومين جشنواره هنرهای تجسمی در مقایسه با دو دوره گذشته این جشنواره وجود داشت که از جمله آن میتوان به وجود بخش کارگاهی برای شناخت استعداد ها دانست.

وی گفت: استعدادها و برنامه ریزی آتی برای تشکيل دوره های آموزش تخصصی توسط اساتيد برتر استانی و کشوری اشاره کرد.

وی در پایان این مراسم از حمایتهای مادی و معنوی سپاه استان قم و بسيج هنرمندان استان قم تقدیر و خاطرنشان کرد و گفت: جوانان شهر مقدس قم استعدادهای هنری فراوانی دارند لذا با حمایتهای مادی و معنوی هنرمندان جوان میتوان گامهای جدیتری در راستای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی به جهانيان برداشت.

شایان ذکر است این مراسم با حضور احمد بيطرفان معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابيطالب(ع)٬ مسعود نجابتی مسئول کانون هنر شيعی و مسئول کارگاه کشوری توليد پوستر نقش بهشت٬ محمود علامه روشن مسئول سازمان بسيج هنرمندان قم و مجدالدین معلمی رئيس حوزه هنری استان قم برگزار و در پایان از صاحبان برترین آثار در این جشنواره تجليل شد.
ارسال نظرات