امام جمعه نیر در اولین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان؛
امام جمعه شهرستان نیر گفت: بزرگ‌ترین آفتی که عزاداری‌های ماه محرم را به جد تهدید می‌کند گرایش به خرافه‌گرایی و پرداختن به کارهای غیر‌ضروری است.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۵۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، اولین یادواره شهدای ورزشکار نیر بههمت بسیج ورزشکاران در نیر برگزار شد.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر در این مراسم اظهار داشت: شهدا با الهام از فرهنگ غنی عاشورا در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و اقتدار و عظمت امروز ما مرهون فداکاری ها و جانفشانی های آنها است.

امام جمعه نیر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: یقین داشته باشیم که دشمنان اسلام سعی می‌کنند اصالت پیام و حقانیت عاشورا را زیر سئوال ببرند تا شاید به اهداف انحرافی خود که دور کردن اسلام از حق و حقیقت و آزاد‌اندیشی است دست یابند.

وی دینداری را اصالت فلسفه ناب سید‌الشهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در مکتب امام حسین (ع) باید به ظرفیت و قابلیت آن توجه کنیم انس گرفتن با مبانی ارزشی است که می‌تواند حیات طیبه جامعه اسلامی را به سمت اعتلا و اعتماد واقعی بکشاند.

امام جمعه شهرستان نیر یادآور شد: برخی‌ها سعی می‌کنند با دست زدن به حرکت‌هایی که ارزش و اصالتی ندارد به دست دشمن بهانه‌ای در تخریب و تضعیف نظام اسلامی بدهند که اگر خوب توجه کنیم با بصیرت و آگاهی بیشتر می‌توانیم این آسیب‌ها را از دامن اسلام و عزاداری‌های حسینی پاک کنیم.

مقدسی با اشاره به پرداختن مداح و شاعر به محوریت موضوعات اجتماعی و روز گفت: شاعر و مداح ما باید در تبیین موضوعاتی همچون ولایت، انتظار و تزریق امید و روحیه به اقشار جامعه به عنوان امور اخروی و اعتقادی توجه کند چرا که پرداختن به این موضوعات می‌تواند جلوی بسیاری از خرافه‌گرایی‌ها و تضادهای اجتماعی را از بین ببرد.

وی توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری را در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و توجه جدی به اصالت عزاداری‌‌ها و مداحی‌ها در ماه شریف محرم را یادآور شد و اذعان داشت: در جامعه اسلامی ما بزرگترین عامل همبستگی همین روحیه ایمان و تقوا و دینداری است که در ماه محرم و سفر به اوج توجه و عملکرد می‌رسد.

ارسال نظرات