نهادهای دانش پایه در حوزه صنعت هوایی باید تقویت شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت نهادهای دانش پایه در حوزه صنعت هوایی کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۹۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  اردشیر نوریان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس افزود: ارتقای صنعت هوایی کشور مستلزم تقویت دانش فنی، تکنولوژی مدرن، سرمایه گذاری هدفمند، مدیریت کارآمد و جهادی است.


وی همچنین با بیان اینکه تقویت دانش و فناوری در صنعت هوایی ایران ضرورت دارد، اظهارداشت: صنعت هوایی یک حوزه بسیار حساس و مهم است و باید در برابرتکان های خارجی مقاوم و مصون شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور بخشی از قدرت دفاعی ایران اسلامی است، گفت: این صنعت در راستای آموزه های دینی و نیازهای راهبردی کشور ظرفیت سازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به این جمله که پایه بنیان های صنایع دفاعی در دوران دفاع مقدس گذاشته شده است، افزود: با همت متخصصان جوان و داخلی صنایع دفاعی کشور و با همدلی و همکاری نیروهای مسلح، پیشرفت کشور در صنعت دفاعی چشمگیر و همگان شاهد ساخت تجهیزات مهم و راهبردی به دست دانشمندان ایرانی هستند.

وی با اشاره به این نکته که از بدو تولد جمهوری اسلامی ایران همواره شدیدترین تحریم‌ها به بخش دفاع و صنایع دفاعی کشورمعطوف شده است، بیان داشت: متخصصان کشور با بهره گیری از تجارب غنی دوران دفاع مقدس و با توکل بر خدا و خودباوری قله های علم، دانش و فناوری را فتح و به دستاوردهای مثال زدنی در حوزه دفاعی دست یافته اند.

اصغر ترکان رئیس سابق سازمان صنایع هوایی نیزگفت: پیشرفت های صنایع هوایی در دوران دفاع مقدس قابل توجه و تحسین است.

وی همچنین دوران صنعت هوایی در ایران به سه مرحله قبل از انقلاب، بعد از پیروز انقلاب تا پذیرش قطعنامه 598 و از خاتمه جنگ تا امروز تقسیم بندی کرد و افزود: صنعت هوایی کشور در دوران دفاع مقدس بسیار پر افتخار ظاهر شد و دستاوردهای این صنعت هم منحصر به فرد بود.

ترکان بیان داشت: متاسفانه بعد از دوران جنگ حمایت ها ی لازم از حیث مادی، مدیریتی، سخت افزاری و نرم افزاری از صنعت هوایی نشد و در عمل این صنعت کنار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بهترین موشکی که ایران در اختیار داشت، موشک عقاب با برد 30 کیلومتر بود، گفت: متخصصان ایرانی با خاتمه جنگ هشت ساله تحمیلی با فتح قله های دانش و فناوری ایران اسلامی را به یکی از بزرگترین قدرت های موشکی دنیا تبدیل کردند.

وی افزود: متاسفانه بعد از پایان جنگ توجهی که به نیروهای متخصص در صنعت موشکی شد از صنعت هوایی کشور نشد و به عبارتی ضریب رشد و پیشرفت صنایع هوایی کشور امروز نسبت به صنایع موشکی قابل توجه نبوده و باید تقویت شود.

ترکان با تاکید بر اینکه از تجربیات ارزنده صنعت هوایی کشور در طول سال‌های دفاع مقدس نباید غافل شد، بیان داشت: دانشمندان ایرانی با تکیه بر توانمندی های داخلی در شرایط سخت و تحریم جنگ این صنعت را به اوج پیشرفت رساندند.

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی کشور هم درباره فعالیت های بومی سازی در حوزه صنعت هوایی کشورگفت: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه رشد ایران در صنعت هوایی سرعت زیادی دارد، افزود: با وجود متخصصان توانمندی در این حوزه می توان صنعت هوایی کشور را به نقطه قابل قبول رساند. صنعت هوایی ایران قابلیت بالایی دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

منطقی رتبه تولیدات علمی بخش هوا فضا کشور را در منطقه اول و دنیا یازدهم اعلام کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ایران در بخش صنایع هوایی از نظر قابلیت های علمی و زیرساختی در بعضی از حوزه ها و ساخت قطعات هوایی به موفقیت های کم نظیر دست یافته است.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظرات
آخرین اخبار