پیشکسوت دوران دفاع مقدس

زنان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی در صحنه‌های مختلف رزم حضور یافتند

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: زنان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهامت وصف ناشدنی، در صحنه‌های مختلفی حتی در میدان‌های رزم حضور یافتند.
کد خبر: ۸۷۵۴۱۷۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اکبری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و از پاسداران بازنشسته سپاه ناحیه مقاومت دلیجان در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت نقش زنان در دوران دفاع مقدس در حسینیه چهارده معصوم(ع) دلیجان برگزار شد با اشاره به مشارکت اقشار مردم در دفاع از تمامیت ارضی کشور گفت: در دوران دفاع مقدس هشت سال نظاره‌گر رشادت‌های زنان و مردان این مرز و بوم بودیم.

وی افزود: اولین مسئولیتی که زنان در دفاع مقدس، به صورت خودجوش و همپای مردان بر عهده گرفتند، جنگیدن با دشمن بعثی در جنوب و مزدوران داخلی در کردستان بود.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در جنگ تحمیلی زنان ایرانی، خودجوش وظیفه پشتیبانی روانی و عاطفی رزمندگان را به دوش گرفتند.

اکبری با اشاره به نقش زنان به عنوان امدادگر در دوران دفاع مقدس گفت: اگر زنان داوطلب به مدد و مساعدت جبهه و جنگ نمی‌رفتند آمار شهدای جنگ فزونی می‌یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور فعالانه زنان در عرصه‌های انقلاب اسلامی و تجدید سازمان اجتماعی و نیز حضور پیشقدمانه آنها در رخدادهای جنگ و جبهه و مسائل سیاسی، اجتماعی جامعه اسلامی به منزله نیمی از پیکره این جامعه همواره تأیید رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار