همزمان با ایام عاشورای حسینی پنج اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی شهرستان زنجان بر ذبح دام‌ها نظارت می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۴۱۸۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اداره دامپزشکی شهرستان زنجان در جلسه ستاد محرم شهرستان زنجان گفت: زنجان با توجه به حجم قربانی‌های دسته حسینیه اعظم به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام شناخته شده است.

محمد باقر بنابی‌فرد افزود: دامپزشکی شهرستان زنجان همچون سنوات گذشته در طول ایام ماه محرم بر ذبح دام‌های قربانی نظارت بهداشتی و شرعی دارد.

وی اضافه کرد: این نظارت بر مسیرهای دسته عزاداری، مساجد، حسینیه‌ها، کشتار دام و مرکز بسته‌بندی انجام می‌شود.

معاون اداره دامپزشکی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه بازرسی‌های ویژه از هشتم تا یازدهم محرم اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها از ساعت 7 صبح تا 22 شب انجام می‌شود.

بنابی‌فرد با اشاره به اینکه سه اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: نظارت‌ها با حضور نزدیک به 15 نفر ناظر بهداشتی و 10 نفر ناظر شرعی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: شماره تماس 1512 آماده پاسخگویی و هماهنگی با اکیپ‌های نظارت بهداشت است و شهروندان می‌توانند با تماس با این شماره با دامپزشکی شهرستان زنجان در ارتباط باشند.

معاون اداره دامپزشکی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه از هیأت‌های مذهبی درخواست می‌شود دام‌های ذبح شده خود را به کشتارگاه زنجان مروارید ارسال کنند، خاطر نشان کرد: در این مرکز گوشت‌ها با مشخصات تولید و به صورت بهداشتی بسته‌بندی می‌شود.

ارسال نظرات