فرمانده سپاه ناحیه کوثر گفت:

مسئله مهم نفوذ، جهاد کبیر و انقلابی ماندن سه رکن اساسی در عصر حاضر است

مسائل مهم نفوذ، جهاد کبیر و انقلابی ماندن که در سال 95 رهبر انقلاب بیش از پیش به آن پرداخته اند نشان از حساسیت موضوع در عصر حاضر را نشان می دهد که می بایست مردم بخصوص مسئولین نسبت به آن توجه کنند.
کد خبر: ۸۷۵۴۲۵۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ دوم پاسدار بیژن راعی در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) کوثر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: ذات، عملکرد و نقاط مشترکی که بین کمیته امداد و سپاه پاسداران در خدمات رسانی انقلابی به مستضعفان و دیگر اقشار مردمی است، ستودنی بوده و ما مفتخریم که در امر خدمات رسانی به مردم پیشرو هستیم.

وی ادامه داد: ماحصل انقلاب اسلامی نیز خدمات رسانی به مردم بخصوص قشر مستضعف است و مباحثی همچون انقلابی بودن نیز از این اصل سرچشمه می گیرد ولی مهم این است که چگونه عمل کنیم که انقلابی بمانیم، نکته ای که رهبر انقلاب در سال 95 بیش از پیش به این موضوع اشاره کرده اند.

فرمانده سپاه ناحیه کوثر با بیان اینکه مسئله مهم نفوذ، جهاد کبیر و انقلابی ماندن سه رکن اساسی در عصر حاضر است گفت: گاهاَ خوش بین می شویم و احساس می کنیم که زمان فرق کرده است و برهه نظامی و نظامی گری به پایان رسیده است، اما با استنباط از تاریخ و گذشته ای که شوروی سابق به خوبی شاهد آن بود این نظریه را رد می کند، چرا که آن کشور عریض و طویل قربانی ندانم کاری ها و اشتباه محاسباتی رئیس جمهور "نیکیتا خروشچف" شد.

وی ادامه داد: نخستین جرقه زمینه ساز برای نفوذ آمریکا در عرصه قدرت شوروی تغییر در محاسبات خروشچف اتفاق افتاد و خط تغییر در حذب کمونیست ایجاد شد.

سرهنگ راعی اضافه کرد: خروشچف با این نظریه که با آمریکا تقابل نداریم و قدرتی متقارن با آمریکا داریم، جریان نفوذ را بگونه ای برای کشورش به جان خرید که رئیس جمهور بعدی(یلسین) کشور درحالی که تنها 3 روز از ریاستش گذشته بود نامه جدا شدن 3 منطقه مهم و استراتژیک شوروی را که از سوی رئیس جمهور آمریکا صادر شده بود امضا کرد؛ گذر زمان تغییری در دشمنی دشمن نخواهد داشت. سه جمهوری بالتیک: لتونی، استونی و لیتوانی

دبیر ستاد مدافعان حرم شهرستان کوثر ابراز کرد: زمینه نفوذ در کشور، خود مسئولین و افکار آنها است، دشمن جریان نفوذ را نمی تواند در ایران اسلامی پیاده کند نگر با افکار مسئولین داخلی و فراهم سازی زمینه نفوذ که برخی ها بر طبل آن می کوبند.

فرمانده سپاه ناحیه کوثر گفت: دستگیری شبکه ای عاملان نفوذ در ایران اسلامی، طرح موضوعاتی از قبیل کاستن بودجه دفاعی و یا طرح سوال رئیس جمهور اسبق کشورمان بین دانشجویان مبنی بر اینکه اگر دین و آزادی در برابر هم قرار گیرند کدام یک را انتخاب خواهید کرد که دین باید محدود شود نه آزادی؛ این نفوذ نیست؟! افکار و تصمیم مسئولین زمینه نفوذ را برای دشمنان فراهم می کند و همانطور که شاهد آن هستیم این روز ها دشمن از هر زمانی به ضعف های ما آگاه است و هر لحظه هم به ما نزدیک تر می شود.

سرهنگ راعی با اشاره فرمایشات رهبری به عملی ساختن جهاد کبیر گفت: هزاران بار تکرار شده است که آمریکا قابل اعتماد نیست، سند رسوایی آن هم برجام است که هنوزم برخی ها اعتقاد دارند که می توان از این طریق به توسعه و پیشرفت و رفع تحریم رسید؛ درحالیکه قرارداد برجام به اندازه کاغذ پاره ای برای آمریکاییها ارزش ندارد و به عینه مشاهده شده که در پسابرجام چه شخصیت ها و چه شرکت هایی تحریم دوباره شده اند، رهبر انقلاب با اشاره به این فرایند ها از سوی طرف مقابل واژه جهاد کبیر را در برابر دشمنان مطرح ساخته اند که به معنی"نه" به دشمن و عدم تبعیت از او و همچنین حفظ اقتدار و استواری در هر برهه از زمان است که ضرورت دارد مسئولین متوجه آن باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار کوثرخبر مبنی بر اینکه " چرا رهبر انقلاب در سال 95 بیشتر به جهاد کبیر و حساسیت این موضوع بین همه اقشار تاکید کرده اند" گفت: با طرح این سوال می توان فقط یک جواب را برای آن درنظر گرفت و آن هم این است که 1- شهدا صاحبان جهاد کبیر هستند و ما نیز بایستی با توجه به این اصول آگاه و هوشیار باشیم، چرا که دشمن از هر زمانی به ما نزدیک تر است(اشاره به مذاکرات و برجام) و به فکر نفوذ همه جانبه به کشور می باشد2- جامع تر و گسترده تر مورد تهاجم قرار گرفته ایم، از طرق مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری... 3- دشمن نقاط ضعف ما را شناسایی کرده است و به راحتی می تواند خواسته های خود را از آن سمت و سوی مطرح کرده و به آن خواسته ها دست پیدا کند و 4- عزم و اراده مسئولین از هر زمان دیگری سست تر شده است که بیشتر مورد توجه دشمن قرار گرفته و به ترفند های مختلف زمینه نفوذ به افکار و تصمیم گیری های آنها را فراهم می سازند.

سرهنگ راعی با اشاره به رمز موفقیت رزمندگان اسلام در برابر دشمنان تا دندان مسلح اظهار کرد: فتنه ها و حرکت های شیطانی استکبار را می توان با یک راه خنثی کرد، آن هم پشتیبانی از ولایت فقیه و فصل الخطاب قرار دادن فرمایشان ایشان است؛ توکل به خدا، فصل الخطاب فرمایشات رهبری، اخلاص و سبک زندگی اسلامیِ رزمندگان من جمله رمز موفقیت آنها در جبهه های حق علیه باطل بود که لازم است مسئولین ما نیز با اتکا به همان اصول در راستای انقلابی ماندن تلاش کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار