جانشین فرمانده سپاه کردستان گفت: نسل جوان باید بداند که تلاش برخی افراد داخلی و خارجی بر این است تا دفاع پرافتخار ما را منفی جلوه دهند و با ایجاد گسست فرهنگی، نسل زنده جوان را به سمت بی‌هویتی سوق دهند.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۱۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

سردار حمزه فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج در کردستان، اظهار کرد: در شرایطی که ایران هیچ گونه آمادگی دفاعی و رزمی نداشت، جنگی نابرابر را بر ما تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: اگر امروز آغاز جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم به جهت معرفی مقاومت و ایستادگی و پایمردی ملتی است که با دست خالی و در کنار رزمندگان ارتش، سپاه و دیگر نیروهای مسلح در برابر متجاوزگران شرق و غرب که در عراق ظاهر شده بودند، ایستادگی کردند.

فلاح افزود: گرامیداشت، صرف یادآور خاطرات نیست بلکه احیای یک جریان دینی، فرهنگی و اعتقادی غنی است که از اسلام سرچشمه گرفته است و باید باورسازی کنیم که چنین فرهنگی می‌تواند پشتوانه واقعی ملت و نظام در عرصه‌های مختلف باشد.

جانشین سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس ما آکنده از شهادت، عشق، ایثار و اخلاص و ایمان است که از خودگذشتگی و عقلانیت و استکبارستیزی را به همراه دارد.

وی همچنین گفت: می‌توان با چنین فرهنگی، نهال تشنه جوانان را آبیاری کرد و اگر این فرهنگ نهادینه شود، گذشتن از تمامی مشکلات در کشور آسان خواهد شد.

فلاح تاکید کرد: اگر فرهنگ جهادی و روحیه انقلابی در جامعه حاکم شود گره‌گشا می‌شود همچنان که در جنگ تحمیلی این روحیه کارساز و گره‌گشا بود و رزمندگان ما با چنین روحیه‌ای بر ابرقدرت‌های بزرگ پیروز شدند.

وی زیربنای چنین روحیه‌ای را خداباوری، ایمان و ولایتمداری ذکر کرد و گفت: لازم است فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جوان و جنگ‌ندیده تبیین نماییم تا گنجینه این دوران برای آنان مشخص شود که جوانان آن دوران چه کارهای بزرگی انجام دادند.

جانشین فرمانده سپاه کردستان افزود: برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی و پشتوانه دفاع مقدس موجب می‌شود ما را به پای میز مذاکره دعوت کنند هرچند ما به آنها اعتماد نداریم و دشمن همان دشمنی است که براندازی انقلاب اسلامی را در سر می‌پروراند.

فلاح همچنین گفت: دشمنان امروز همان‌هایی هستند که صدام را تسلیح و تجهیز کردند و موشک‌های گوناگون، گاز خردل و اطلاعات را در اختیارش قرار دادند تا نظام و انقلاب ما را از بین ببرند.

این مسؤول تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید بدانند که تلاش برخی افراد داخلی و خارجی بر این است تا دفاع پرافتخار ما را منفی جلوه دهند و زیرسوال ببرند و با ایجاد گسست فرهنگی، نسل زنده جوان ما را به سمت بی‌هویتی سوق دهند.

فلاح همچنین از ساخت برخی فیلم‌های دفاع مقدسی انتقاد کرد و گفت: این فیلم‌ها با دیدگاه هالیوودی ساخته شده است که با تاریخ جنگ در تناقض است. لذا می‌طلبد افراد دلسوز نظام پای کار بیایند و از ابزارهای هنری برای انتقال درست و به دور از تحریف، واقعیت‌های دفاع مقدس را به تصویر بکشند.

وی گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کاملا آمادگی دارند تا از امنیت پایدار حاکم بر منطقه و کشور دفاع کنند و نمی‌گذارند دشمنان چشم طمع به خاک کشورمان داشته باشند.

ارسال نظرات