مدیرعامل بانک توسعه صادرات از امضای تفاهمنامه همکاری با اگزیم بانک مجارستان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۱۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بانک توسعه صادرات، علی صالح آبادی گفت: با اگزیم بانک های مختلفی تعامل و همکاری داریم. خوشبختانه اخیراً اگزیم بانک مجارستان برای انعقاد تفاهمنامه همکاری با بانک توسعه صادرات ایران اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: یکی از مفاد تفاهمنامه، روابط کارگزاری است که با اگزیم بانک مجارستان فراهم شده است.

صالح آبادی گفت : می توانیم با این امکان ؛ تجار و صنعتگران دو کشور را به یکدیگر معرفی کنیم و توسعه صادرات و واردات انواع تکنولوژی و تبادل ماشین آلات میان دو کشور روابط تولید و صنعت ایران و مجارستان را نزدیک تر و موثرتر خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: ما نیز به عنوان پشتوانه بانکی تجار و صنعتگران امکانات بانکی موردنیاز برای تبادلات را فراهم خواهیم کرد.

صالح آبادی افزود: می توانیم از این طریق خطوط اعتباری به آنها اعطا و صادرات کالا و خدمات به این کشور را تسهیل کنیم. همچنین از خطوط اعتباری مجارستانی ها برای واردات فناوری و ماشین آلات استفاده می کنیم.

صالح آبادی گفت: همچنین تلاش می کنیم به صورت مشترک با اگزیم بانک مجارستان در تامین مالی پروژه های کشورهای هدف بصورت سندیکایی همکاری کنیم.

وی افزود: رقم دقیق قرارداد و جزییات بیشتر آن هنگام امضای تفاهم مورد بحث و هماهنگی قرار خواهد گرفت.

بنابر گزارش پایگاه تحلیلی اگزیم نیوز، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از ایجاد رابطه کارگزاری با 60 بانک اروپایی خبر داد و گفت: بانک توسعه صادرات در حال حاضر با کشورهای آلمان، بلژیک، دانمارک، ایتالیا ارتباط مستقیم کارگزاری دارد و با کشورهایی هم که ارتباط مستقیم نداریم از طریق این کشورها عملیات کارگزاری برقرار می کنیم.

صالح آبادی افزود : بانک توسعه صادرات با ایجاد روابط کارگزاری با این کشورها از طریق ایجاد اعتبارات و بروات اسنادی شرایطی را ایجاد کرده است که هم صادرکنندگان ایرانی بتوانند وجوه ناشی از صادرات خود را دریافت کنند و هم صادرکنندگان اروپایی که کالاهای خود را اعم از مواد اولیه یا ماشین آلات یا محصو ل نهایی به کشورمان صادر می کنند برای دریافت وجوه خود اقدامات لازم را صورت دهند.
ارسال نظرات