خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: ۹ یادمان شهدا در استان کرمانشاه آماده بهره‌برادری است.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۱۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، سرهنگ مرادعلی محمدی در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی گیلانغرب که صبح امروز در این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه گیلانغرب دارای 150 شهید دفاع مقدس است اظهار داشت: شهرستان گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی بنیاد حفظ آثار و مصوب فرمانده کل قوا ماموریت ساخت و نگهداری یادمانها برعهده این سازمان نهاده شده است که در استان کرمانشاه با استفاده از بودجه سفر مقام معظم رهبری و استانی این موضوع محقق می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در سفر مقام معظم رهبری با عنایت ویژه به غرب و به ویژه گیلانغرب پروژه‌هایی تصویب شد گفت: مهمترین این پروژه‌ها مرکز فرهنگی و یادمان شهدای گیلانغرب, یادمان بازی دراز, یادمان شهدای سومار و آبرسانی به یادمان بازی دراز با یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار است.

وی به احیای 10 یادمان در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: بعد از سال 92 کار مطالعاتی و ساخت پروژه‌ها شتاب بیشتری گرفت و اقدامات عملیاتی انجام شد.

محمدی مرکز فرهنگی گیلانغرب را یکی از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: بحث تملک زمین و ساخت آن انجام شده است و فاز اول این مجموعه امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه فاز دوم ابن طرح شامل مصلی شهر گیلانغرب است که در صورت تامین بودجه تا پایان سال افتتاح می‌شود, اظهار کرد: امیدداریم این طرح در راستای نشر ارزشهای دفاع مقدس در مدت یاد شده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه گسترش یادمان مرصاد دارای 80درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: یادمان سومار، آبرسانی به یادمان بازی دراز، یادمان شهدای گمنام اسلام‌آباد غرب و هرسین، از جمله یادمان‌های مصوب در سفر مقام معظم رهبری هستند.

محمدی با اشاره به اینکه یادمان مطلع الفجر با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان با مساحت 850 متر به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: فیلم فیلم "چ" از امروز ساعت 16 در این مرکز فرهنگی اکران می‌شود.

ارسال نظرات