خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه نجف اشرف غرب کشور:

حوادث سوریه بی‌واسطه و باواسطه به آمریکا برمی‌گردد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف گفت: حوادثی که در سوریه رخ می‌دهد بی‌واسطه و با‌واسطه به آمریکا برمی‌گردد.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۳۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،‌سردار محمدنظر عظیمی در جلسه پرسش و پاسخ کارگاه آموزشی دفاع مقدس که ظهر امروز در دانشگاه رازی برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به خصوصیات دشمن به‌ویژه آمریکای جهانخوار به عنوان نماد استکبار جهانی اظهار داشت: دروغگو بودن آمریکایی‌ها همیشه به اثبات رسیده است و بعد از انقلاب به شدت با ما دشمنی کرده و به تمام معنا مستکبر هستند و عده‌ای نیز به تبعیت از او به دشمنی با ایران می‌پردازند.

سردار عظیمی با بیان اینکه در یمن مردم بدون هیچ گناهی مورد ظلم واقع می‌شوند و آمریکا با تمام وجود از عربستان حمایت می‌کند، عنوان کرد: پیشرفته‌ترین سلاحها از طرف آمریکا در اختیار آل‌سعود قرار می‌گیرد و حوادث سوریه نیز باواسطه و بی‌واسطه بدون شک اراده امریکایی‌ها است که پیشرفته‌ترین موشک آمریکایی‌ها در اختیار داعش قرار بگیرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف با اشاره به اینکه شعارهای آمریکا در حوزه‌های مختلف با عمل به‌طور کامل متفاوت است، اظهار کرد: تجهیزات و تبلیغات عامل برتری‌ساز در جنگ نبود بلکه باور، اعتقاد و انسجام و روحیه شهادت‌طلبی عامل برتری‌ساز در جنگ بود و تردیدی وجود ندارد که جنگ هنوز ادامه دارد.

عظیمی افزود: به جان هم‌انداختن مسلمانان جدی‌ترین و جدیدترین توطئه آمریکا بوده است که آنها از این توطئه نتیجه گرفته‌اند و براین اساس عمل به موقع، شناخت از دشمن و در زمین دشمن بازی نکردن اکنون کارساز است.

وی عنوان کرد: حادثه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس یکی از حوادث بسیار بزرگ در کشور و توطئه‌هایی است که دشمنان ملت در مقطعی حساس در تاریخ بر کشور تحمیل کردند که اگر بصیرت، پایمردی، ایستادگی و حضور پررنگ و همه جانبه ملت و به‌ویژه ساکنان استان کرمانشاه  نبود به‌ طور قطع در این حادثه بزرگ تاریخی، شرایط طور دیگری رقم می‌خورد.

عظیمی با اشاره به اینکه امنیت، اقتدار و عزت امروز را مدیون فداکاری و از خودگذشتگی ملت در دفاع مقدس هستیم گفت: باید توجه داشته باشیم که اکنون به‌عنوان بازماندگان دفاع مقدس و افرادی که شاهد این از خودگذشتگی‌ها بودیم تا چه اندازه این واقعیتها را در تاریخ خود به ثبت رسانده و از این ظرفیت بزرگ استفاده کرده‌ایم و بنابراین باید با برنامه‌ریزی و تفکر در این حوزه از ظرفیتهای آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه و سایر استانهای مرزی شاهد شروع جنگ از طرف عراق بوده‌اند که حکایات دفاع آنها سینه به سینه منتقل شده است، اظهار کرد:در آغاز جنگ تمام لوازم و امکانات تبلیغی که رژیم بعث را به عنوان رژیم دفاع کننده معرفی کند به کار برده شد.

عظیمی با بیان اینکه اکنون دشمنان همان راه را ادامه می‌دهند و تنها شکل توطئه علیه انقلاب اسلامی تغییر کرده است گفت: دلیل اینکه جنگ تحمیلی مقدس نامیده شد را عموم مردم اشراف دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف با اشاره به اینکه برخلاف موضوعات علمی برای موضوعات نظامی پاسخ واحدی وجود ندارد، عنوان کرد: بعد از فتح خرمشهر و طرح موضوع و بحث درباره توقف یا ادامه جنگ در رده‌های تصمیم گیرنده تصمیم به ادامه جنگ گرفته شد و راهکار برتر در آن مقطع این بود.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه به عنوان استان درگیر در دفاع مقدس دچار آوارگی‌هایی شدند که آن زمان تمام مجامع بین‌المللی سکوت کردند، افزود: روزی که دشمنان، ارتش بعث را در زمینه‌های مختلف برای حمله به ایران اسلامی آماده و تجهیز کردند هیچ کشوری پیشنهادی برای توقف جنگ نداد.

عظیمی با اشاره به اینکه برخی کشورها بعد از فتح خرمشهر با دیدن عدم موفقیت صدام در دستیابی به اهداف نظامی، بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توسط رزمنده‌ها و پایمردی ملت ایران پیشنهادهای غیرقابل قبولی را مطرح کردند گفت: چنانچه ارتش صدام در اهداف تعریف شده موفق می‌شد و خوزستان و بخشی از ایران را تصرف می‌کرد تصوری برای اتمام جنگ وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بعد از فتح خرمشهر پیشنهاد برخی کشورها آتش بس بود که براساس اسناد تاریخی نتیجه آن برای ملت ایران، ذلت و خواری بود عنوان کرد: در آن شرایط نیز ارتش صدام حاضر نبود به مرزهای تعریف شده عقب‌نشینی کند و به‌طور قطع در آن شرایط اگر این پیشنهاد پذیرفته می‌شد جنگ طور دیگری رقم می‌خورد و اکنون نیز در شرایط دیگری بودیم.

عظیمی بیان کرد: در سال 67 به هر کیفیتی قطعنامه پذیرفته شد اما ارتش بعث باز هم به کشور حمله کرد به‌طوری که عمق پیشروی آنها و امکانات آنها نسبت به ابتدای جنگ نیز بیشتر بود و دشمنان برای از پادرآوردن کشور، توقف انقلاب و نجات صدام پیشرفته‌ترین سلاح‌های شیمیایی را در اختیار آنها قرار داده بودند.

ارسال نظرات