معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در حوزه‌های مختلف قرآن و عترت در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۴۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی‌اصغر کاراندیش در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار کرد: دولت تدبیر و امید گام‌های بلندی در حوزه فرهنگ و هنر در سطح کشور برداشته است.

وی با بیان اینکه قانون وظایف و اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را روشن کرده است، خاطرنشان کرد: ترویج فضایل اخلاقی، ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، توسعه فرهنگ عمومی، توسعه دیپلماسی فرهنگی در نقاط مختلف جهان، حمایت از برنامه‌های قرآنی و فعالیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای از مهم‌ترین رسالت‌های این وزارتخانه است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر ٧٦ رایزن فرهنگی زیر نظر سازمان ارتباطات اسلامی فعالیت دارد افزود: علاوه بر رایزنی فرهنگی در اکثر کشورهای جهان، حمایت‌های اجتماعی از هنرمندان و تولید آثار فاخر آنان از سیاست‌های مهم وزارتخانه فرهنگ و ارشاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگی است.

وی اضافه کرد: رایزنی فرهنگی با 80 کشور جهان در راستای ترویج آرمان‌های اسلام و انقلاب مهم‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید است.

وی افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از اقدامات مهم طی چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: بیش از ٢٢ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در حوزه‌های مختلف قرآن و عترت در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی از اولویت‌های مهم دولت است و هیات فرهنگی دولت در همین راستا تا کنون به 26 استان سفر کرده است.

کاراندیش با بیان اینکه هیئت فرهنگی دولت با سفر به استان‌های مختلف از نزدیک با مشکلات و چالش‌های فرهنگی استان‌ها آشنا و نسبت به رفع آن با همکاری مسئولان گام برمی‌دارد، گفت: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کردستان نشان از جایگاه فرهنگی و هنری این استان در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی مشکلات شهرستان‌ها جمع‌بندی فردا در حضور وزیر بررسی خواهد شد.

کاراندیش با تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از اعتبارهای بخش فرهنگ و هنر در کشور از مهم‌ترین برنامه‌های ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ارسال نظرات