امام جمعه سنندج ظرفیت‌های کافی برای توسعه فرهنگی کردستان فراهم است، گفت: مسوولان برای عملیاتی کردن ظرفیت‌های فرهنگی کردستان گام‌های اساسی بردارند.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۴۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمان خدائی در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج با اشاره به حضور همیشه در عرصه مردم کردستان در دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام، اظهار کرد: مردم کردستان از آغاز نهضت معمار کبیر انقلاب همگام با سایر مردم کشور در راستای پیروزی این نظام اسلامی جانفشانی کرده‌اند.

به گفته وی، تقدیم هزاران شهید بومی و مهاجر در این استان مرزی گواه حضور و نقش‌آفرینی مردم کردستان در عرصه دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن است.

این مسؤول افزود: بدون شک، دفاع مردم کردستان از مرزهای کشور در این خطه و تقدیم هزاران شهید انصار و مهاجر در این خاک نشان از عمق وابستگی و علاقه آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبران الهی آن است.

وی نام‌گذاری کردستان را به عنوان استان فرهنگ و هنر از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این نام‌گذاری به واسطه شناخت معظم‌له از ظرفیت‌های بالای فرهنگی این استان بوده است.

خدائی تصریح کرد: توجه به این حوزه و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه آن با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد امری ضروری است.

وی توسعه فرهنگی را از اصلی‌ترین برنامه‌های پیشروی دستگاه‌های مختلف در استان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدهای مقام‌ معظم رهبری و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت کار در این حوزه امری ضروری است و نقش مهمی در تحقق توسعه استان خواهد داشت.

امام جمعه سنندج ظرفیت‌های کافی برای توسعه فرهنگی کردستان فراهم است، گفت: مسوولان برای عملیاتی کردن ظرفیت‌های فرهنگی کردستان گام‌های اساسی بردارند.

این مسؤول از اشتغال و سرمایه‌گذاری به عنوان دو دغدغه مهم مردم و مسوولان در این استان نام برد و اظهار کرد: آمار بالای بیکاری از مهم‌ترین مشکلات در استان است که باید بسترهای لازم برای رفع آن از سوی مسوولان فراهم شود.

به گفته وی، بیکاری در حال حاضر یکی از چالش‌های جدی در استان کردستان است و شمار قابل توجهی از نیروهای توانمند و تحصیل‌کرده این استان به دلیل نبود شغل پایدار هیچ درآمدی ندارند و لازم است مسئولان در این راستا اقدامات جدی انجام دهند.

ارسال نظرات