نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: سالمندان تلاطم‌های کشتی زندگی را به آرامش تبدیل می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۴۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سید محمد حسینی‌شاهرودی در همایش تجلیل از سالمندان در پردیس سینما بهمن سنندج، با بیان اینکه حضور سالمندان در خانواده‌ها بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: سالمندان تلاطم‌های کشتی زندگی را به آرامش تبدیل می‌کنند.

به گفته وی، سالمندان معادن تجربه هستند و با مشورت دادن به فرزندان آرامش را در زندگی آنان ایجاد کرده و مانع بروز مشکلات خانوادگی می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش هدایت‌گری سالمندان و والدین در خانواده‌ها نیز اشاره کرد و افزود: بزرگان خانواده باید مسائل اخلاقی،توجه به رعایت حجاب و ارزش‌های اسلامی، رعایت حریم محرم و نامحرم و در کل انجام معروفات در زندگی را باید به فرزندان یاد دهند.

به گفته حسینی‌شاهرودی، بالا رفتن آمار طلاق و مشکلات خانوادگی و برخی آسیب‌های اجتماعی که متاسفانه امروزه دامن گیر جامعه ما شده است، به دلیل سکوت بزرگترها است.

وی با بیان آنکه اگر بزرگترهای خانواده تذکرات لازم را به فرزندان بدهند قطعا کانون خانواده‌ها محکمتر و پایدارتر و در نتیجه فساد از جامعه دور می‌شود، افزود: فرزندان نیز باید احترام به بزرگترها را در اولویت قرار دهند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه دعای پدر و مادر در موفقیت فرزندان نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: بسیاری از بزرگانی که به مراتب علمی، معنوی و عرفانی رسیده‌اند به خاطر دعای خیر پدر و مادرشان بوده است.

به گفته حسینی‌شاهرودی، سالخوردگان و بزرگان در هر خانواده‌ و طایفه‌ای ظرفیت خوبی برای ایجاد صلح و آشتی هستند.

وی در ادامه تجلیل از سالمندان را رسالتی همگانی دانست و افزود: همه باید در حد توان خود در راستای خدمت به سالمندان گام بردارند و بستر را برای رفاه و آرامش آنها فراهم سازند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان با اشاره به حمایت کمیته امداد امام خمینی از 25 هزار سالمند در سطح استان کردستان، گفت: مجموعه‌هایی از نظام موظف به خدمت‌رسانی به سالخوردگان هستند که جای تقدیر دارد.

ارسال نظرات