خبرهای داغ:

برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت

مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزارشد
کد خبر: ۸۷۵۴۳۴۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
باصلوات بر محمد وآل محمد وبا احترام به اطلاع میرساند که حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، شامگاه 95/7/4 در مراسم «تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت»، در ملاثانی، با بیان اینکه راه اطلاع از وقایع و حوادث دوران های قبل، تاریخ است، گفت: تاریخ بیان مطالبی است که در امت ها و اقوام گذشته حادث شده است.
وی ادامه داد: با مراجعه به قرآن میبینیم که خداوند متعال از موسی، از عیسی، از هود، از ابراهیم و تعدادی از انبیاء مطالبی نقل کرده است، به کتب تاریخی که مراجعه کنیم مطالب مختلفی در رابطه با امم و ملل و اقوام گوناگون بیان شده است؛ با اطلاع از این حوادث گاهی امتی را تحسین و گاهی مردمی را ملامت می کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین شفیعی با بیان اینکه قضاوت های ما در ارتباط با جامعه ی بشری بر اساس مطالبی می باشد که از آن ها رسیده، افزود: برای نمونه هر زمان از عاشورای سال 61 یاد می کنید، خطاب به اصحاب امام حسین(ع) می گویید، ای کاش من همراه با شما بودم و با شما به آن رستگاری بزرگ می رسیدم، و جایی می گویید من تا قیامت از آن دسته ی دیگر نیستم و نخواهم بود. این اظهار تقدیر یا ملامت، به دلیل رفتار و اعمال مردمی است که در یک دوره ی محدود انجام شده لکن آثارش استمرار داشته و دارد.
استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه ابتلا و امتحان برای همه ی اقوام و ملت ها است، عنوان کرد: در این ابتلائات عده ای فائز می شوند و عده ای هم سقوط می کنند. در بررسی تاریخ به دوره ی 8 ساله ای میرسیم که در این کشور یک اتفاق حادث شده است. امروز نگاه ما به ملت و مردم عراق، نگاه به یک ملت مسلمان برادر است. زمانی طاغوتی حاکم شد بر آنجا و یک حرکت ناجوانمردانه را بر علیه ملت ایران شروع کرد که با هیچ منطقی سازگار نیست و هیچ توجیهی بر کاری که صدام در سال 59 کرد وجود ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار