خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم:
دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر باید در جامعه نظام‌مند شود گفت: امام حسین(ع) جان خود را در راه نهی از منکر از دست‌ داده‌اند از این‌ رو نباید در انجام و بیان آن کوتاهی کرد.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۹۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
امر به‌ معروف و نهی از منکر باید در جامعه نظام‌مند شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده در نشست خبری که در محل ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر قم برگزار شد با بیان اینکه ریاست ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر در استان‌ها به عهده نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه است اظهار داشت: ریاست امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم به عهده آیت‌الله سعیدی است چرا که ایشان نماینده ولی‌فقیه در استان هستند.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر در 5 معاونت در حال انجام‌ وظیفه است افزود: ضابطان امر به‌ معروف و نهی از منکر 50 نفر ضابط قضایی در استان قم داریم که در شرایط خاص انجام‌ وظیفه می‌کنند و 50 نفر از ضابطان کارت ضابطین دریافت کرده‌اند.

سلیم‌زاده با اشاره به تقسیم‌بندی نیروهای آمران امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: این نیروها شامل طلایه‌داران امر به‌ معروف و نهی از منکر، یاوران معروف و یادآوران امر به‌ معروف و نهی از منکر مدارس و آموزش‌ و پرورش می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: به‌ مرور زمان نیروی انتظامی با امر به‌ معروف و نهی از منکر آشنا شده‌اند چرا که در حال حاضر این مسئله به قانون تبدیل‌ شده است در حال حاضر همکاری خوبی با ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر دارند.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم بیان کرد: این ستاد در بحث فضای مجازی هنوز به‌صورت جدی وارد نشده است چرا که فضای مجازی فضای خاص خود را دارد اینکه رصد کرده و نهی از منکر از سوی ستاد انجام شود کار ستاد نیست.

سلیم‌زاده با بیان اینکه پژوهشکده امر به‌ معروف و نهی از منکر در قم مستقر است افزود: دین مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر را نهادینه کرده است چرا که دو تا از فروع دین اسلام مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به شبه‌های موجود در امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: برخی احتمال نداشتن تأثیرگذاری در این امر می‌دهند همچنین برخی نیز احتمال خطر در این زمینه می‌دهند، نباید امر به‌ معروف و نهی از منکر را در قالب حجاب دید و در همه زمینه‌ها باید به آن توجه کرد.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر باید در جامعه نظام‌مند شود خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جان خود را در راه نهی از منکر از دست‌ داده‌اند از این‌ رو نباید در انجام و بیان آن کوتاهی کرد.

سلیم‌زاده با اشاره به مصادیق معروف و منکر در جامعه و ادارات تصریح کرد: راه‌های کارآمدی امر به‌ معروف و نهی از منکر کتابی است که در این زمینه نوشته‌ شده است همچنین شیوه برخورد با این‌ها نیز در این کتاب آمده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها