رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:
مردم به آتش‌نشان اعتماد دارند که به هنگام وقوع خطر با آن‌ها تماس می‌گیرند.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۱۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جشن روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با تشریح اقدامات ایثارگرانه توسط انسان‌ها گفت: خیلی از این کارها نیازمند وجود فضای معنوی به لحاظ مکانی و زمانی هستند.

آراض ضیایی افزود: کار در آتش‌نشانی ایثارگرانه‌تر از هر کار ایثارگرانه‌ای است، چرا که همه انسان‌ها زندگی عادی خود را دارند در حالی که آتش‌نشانان به هنگام وقوع حادثه با گذشتن از همه آسایش خود وارد خطر می‌شوند.

وی با تقدیر از خانواده‌های آتش‌نشانان برای داشتن صبر اظهار داشت: یادمان باشد مردم به آتش‌نشان اعتماد دارند که به هنگام وقوع خطر با آن‌ها تماس می‌گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بر لزوم آمادگی نیروهای آتش‌نشانی برای مواجهه با خطرات افزود: این آمادگی باید در همه جوانب از جمله جسمانی و تجهیزاتی باشد.

ضیایی بر کمبود برخی از تجهیزات آتش نشانی در سازمان اذعان کرد و تصریح کرد: شورای شهر زنجان آماده همکاری برای رفع موانع تامین این تجهیزات است تا آمادگی نیروهای آتش‌نشانی تقویت شود.

در ادامه جلسه شهردار زنجان به افزایش تعداد آتش‌سوزی‌ها در سطح کشور اشاره کرد و گفت: نوع این آتش‌سوزی‌ها که در مجتمع‌های تجاری، صنعتی و میادین نفتی روی داده است، ضرورت توجه به خدمات ایمنی را اجتناب ناپذیر کرده است.

حبیب ملایی یگانه به متنوع بودن خدمات آتش‌نشانی اشاره و افزود: این تنوع لزوم توجه به تامین و ارتقای تجهیزات مورد نیاز این سازمان را ضروری کرده است.

وی به انجام 50 ماموریت توسط نیروهای آتش‌نشانی برای گرفتن مار طی 6 ماه نخست سال جاری اشاره و تاکید کرد: آتش سوزی‌های متعدد در مراتع از دیگر ماموریت‌هایی است که زیاد انجام می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به افزایش دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهر زنجان ادامه داد: تلاش می‌شود نیروها و امکانات مورد نیاز این دو ایستگاه تامین شود.

یگانه از اقدام مدیران شهری و مسؤولان استانی برای تهیه نردبام 55 متری خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز موفق به تهیه این نردبام نشده‌ایم ولی تلاش‌ها ادامه می‌یابد.

شهردار زنجان به روز نگه داشته شدن را از ضرورت‌های کار در آتش‌نشانی دانست و ابراز کرد: این روز بودن باید در همه ابعاد از جمله جسمانی و امکانات باشد تا در مواقع خطر بتوان به جامعه هدف خدمات ارائه کرد.

شایان ذکر است، در پایان مراسم از پیشکسوتان حرفه آتش‌نشانی شهرداری زنجان تقدیر شد.

ارسال نظرات