دیدار گروهی از سرمایه گذاران چینی با استاندار زنجان

گروهی از سرمایه گذاران چینی با استاندار زنجان در تهران دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۴۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار گروهی از سرمایه گذاران چینی با اشاره به قابلیتهای متعدد استان زنجان و قرار گرفتن این استان در مسیر جاده ابریشم، جذب سرمایه خارجی و ایجاد اشتغال در صنایع پاک را به عنوان بخشی از برنامه های توسعه استان اعلام کرد.

اسداله درویش امیری ضمن قدردانی از همراهی های دولت و شرکتهای چینی در دوره تحریمهای ناجوانمردانه سالهای گذشته، اظهار امیدواری کرد که با تسریع در فرایند احداث منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی در زنجان از حضور شرکتهای چینی در این استان استفاده شود.

مدیر ارشد استان به سرمایه گذاری حدود 500 میلیون دلاری شرکتهای چینی در استان زنجان اشاره کرد و از امکان استقرار شرکتهای با ریسک بالا در شهرک صنعتی شماره 4 زنجان خبر داد و افزود: در برنامه های پیش رو ایجاد صنایع تولیدی و توجه به مسائل زیست محیطی از اولویتهای احداث صنایع منطقه ویژه است.

وی به سرمایه گذاران این امیدواری را داد که مجموعه استان در تلاش است که مشکلات ناشی از معارضین اراضی و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز صنایع به کمترین میزان خود برسد.

در ادامه این دیدار تنی چند از سرمایه گذاران چینی به توانایی های خود و صنایع زیر مجموعه خود پرداختند. به تصریح کارشناسان مذکور و با اشاره به گشایشهای ایجاد شده برای صنایع چینی بعد از سفر رئیس جمهور چین به ایران و عقد تفاهم نامه های همکاری بین دو کشور، زمینه برای حضور شرکتهای وابسته به دولت چین نیز در پروژه های سرمایه گذاری فراهم شده است. طرف چینی ضمن ابراز علاقه به حضور در بازار ایران، نزدیکی زنجان به مسیرهای ارتباطی و دسترسی سهل به کشورهای همجوار و بازارهای آنها را از دیگر مزیتهای این استان عنوان کرد.

شايان ذكر است در ابتداي اين نشست که به همت مجری طرح احداث نیروگاه برق استان برگزار شد، گزارشی از روند بازدبدهای و همکاری های مشترک گروه سرمایه گذاران چینی در طی سالهای اخیر ارائه شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار