خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

قرآن با ولایت ارتباط مستقیم دارد/ توجه به معنی و مفهوم آیات قرآن فرهنگ شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: قرآن کریم با ولایت ارتباط مستقیم دارد و امروز باید توجه به معنی و مفهوم آیات الهی فرهنگ شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۵۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان به نقل از ستاد خبری مسابقات قرآن کریم استان سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار اعضای ستاد برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با وی اظهار داشت: در خصوص قرآن و کلام الهی، ابتدا باید به امر تلاوت قرآن کریم توجه داشت؛ چراکه همین تلاوت و قرائت ارزش و اثر فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: سیدالشهدا (ع) در روز 9 محرم جمله‌ای دارد که می‌فرماید «خدایا من نماز را دوست دارم و تلاوت قرآن را نیز دوست دارم» و این نشان‌دهنده اهمیت توجه به امر تلاوت قرآن کریم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: توصیه شده است که قرآن را زیاد بخوانید؛ تکلیف دوم در برخورد با کلام الهی، توجه به معنی و مفهوم آیات قرآن است و باید سخن خداوند تبارک و تعالی را بفهمیم.

شاهچراغی اضافه کرد: اینکه بعد از جلسات و محافل انس با قرآن کریم، چند آیه تفسیر می‌شود، خیلی کار خوبی است؛ چراکه بعد از تلاوت، فهم آیات قرآن اهمیت بسیاری دارد.

وی گفت: خیلی‌ها قرآن می‌خوانند؛ ولی قرآن آن‌ها را لعنت می‌کند، چون آیه‌ای می‌خوانند ولی به آن عمل نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به تمثیلی در این باب اظهار داشت: روزی رباخواری فوت کرد و پسرش قاری بالای قبرش فرستاد تا سه روز قرآن بخواند و خداوند متعال از این موارد به شدت بیزاری می‌جوید.

شاهچراغی گفت: چیزی که مهم بوده، این است که عامل به قرآن باشیم و به تعالیم دینی و اسلامی‌مان عمل کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) برای ما بعد از رحلتشان دو امانت به یادگار گذاشته‌اند که قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است، گفت: قرآن با ولایت ارتباط مستقیم دارد و امروز باید روی امامت و ولایت هم کار کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها