جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:
سردار قاآنی گفت: در عرصه جنگ نرم روحانیت دیده‌بان‌های جامعه اسلامی هستند و در راس این دیده‌بان‌ها ولی‌امر مسلمین حضور دارند.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۷۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار اسماعیل قاآنی پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در مدرسه عالی امام کاظم(ع) برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی مبنای خود را بر این گذاشته که در عرصه‌های مختلف حرکت خود را بر اساس اسلام دنبال کند. اسلام در عین حالی که برای عموم مسلمانان دارای چارچوب مشخصی است ولی در فرازهایی باید کسانی عمیق کار کرده باشند تا این حرکت را بر مبنای اسلام به جلو ببرند.

وی بیان کرد: در گذشته به برکت وجود رهبری حضرت امام(ره) و امروز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امر و مرجع تقلید این انقلاب بر مبنای حرکت اصیل روحانیت پیش رفته است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: خدا را شاکریم که از این مسیر منحرف نشده و به سلامت از این گردنه‌های پر پیچ و خم رد شده‌ایم و امروز نیز دنیا عظمت اسلام را به جلوداری این قشر عظیم اسلام شناس را درک کرده است.

وی بیان کرد: اگر جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد به برکت امام عظیم الشان و روحانیتی بود که در جای جای جبهه حضور داشتند و این جنگ را به دفاعی مقدس تبدیل کردند.

قاآنی با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های دوران دفاع مقدس دارای امضای یک اسلام‌شناس بود، بیان کرد: در همه ایام جنگ و بعد از آن شاهد چنین امری بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اثر وجودی روحانیت در میدان جنگ و درگیری صرفا به جنگ و رزم ایشان نیست و ایشان برای اسلام و شیعه افتخار هستند گفت: وجود این شهدای روحانی عالی مقام نشان می‌دهد که دست رد به سینه همه عناصر داخلی و خارجی زده‌اند و این شهدای عالی مقام بین علم و عمل پیوند عمیقی برقرار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن شناسی از اهمیت بسیاری برخوردار است و هرچه جنگ پیچیده‌تر شود شناخت دشمن سخت‌تر است، اضافه کرد:‌ در عرصه جنگ نرم روحانیت دیده‌بان‌های جامعه اسلامی هستند و در راس این دیده‌بان‌ها ولی‌امر مسلمین حضور دارند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در میدان نبرد چنان در دهان تکفیری‌ها زده که عقب رانده شده‌اند؛ البته اینها از بین نخواهند رفت ولی هیمنه‌ای که درست کرده و نیمی از عراق را بدون جنگ با تبلیغات و های و هوی تصرف کردند در هم شکست.

وی اضافه کرد: ‌اگر جمهوری اسلامی به کمک رزمندگان عراقی نرفته بود حکومتی در عراق نبود و مشخص نبود که چه بر سر عتبات عالیات می‌آمد.

قاآنی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید جلودار حرکتی باشند تا علمای اهل سنت بدانند چه اتفاقی افتاده است، تکفیری‌ها در روزهای نخست پرچم دفاع از اهل تسنن را داشتند ولی امروز آمار کسانی که توسط اینها به شهادت رسیدند بیشتر از اهل تسنن است. آنها می‌خواهند جامعه اهل سنت را گول بزنند؛ تشخیص دوست و دشمن در بیرون و داخل از وظایف بسیار مهم روحانیت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دستاورد نخست میدان نبرد را جمع بندی کنیم، معتقدم جنگ قدرت بسیار بالایی در انسان‌سازی داشته است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: در سراسر عالم هر کسی که شاگردی جمهوری اسلامی را کرده است با توجه به اینکه از مبانی دینی بهره‌مند شده‌، با وجود ضعف در قدرت نظامی توانسته به موفقیت برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران امن‌ترین کشور منطقه است گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند که 3 هزار میلیارد دلار در جنگ‌های عراق و افغانستان هزینه‌ کرده‌اند ولی به نتیجه‌ای که می‌خواستند نرسیده‌اند.

قاآنی با اشاره به اینکه در یمن عنصر سست بنیان کشور را زمین گذاشت و یک قبضه از سکوهای موشکی آنها کار نمی‌کرد گفت: امروز یمنی‌ها در 40 یا 50 کیلومتری داخل خاک سعودی عملیات می‌کنند و موشک‌هایی با برد 800 کیلومتر شلیک کرده‌اند و اینها نتیجه شاگردی کردن در مکتب جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات