معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: ما اصلا نفهمیدیم حقوق نجومی یعنی چه؟ و این نجومی بر اساس چه شاخص هایی گفته می شود و هرکسی می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد. بنده تعریف دقیقی از حقوق‌های نجومی ندارم.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۳۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: سیاست دولت از ابتدا این بوده که فارغ از حواشی اقدامات و فعالیت‌های خود را به طور مستمر انجام داده تا دستاوردهایی برای کشور داشته باشد و بیش از هر چیزی به اجرای برنامه های خود پرداخته و کمتر به مسائل حاشیه ای توجه داشته است.

بانک ادامه داد: در این شرایط برخی افراد و جریانات به طور مستمر تلاش‌های دولت را یا منعکس نمی‌کردند یا ناقص منعکس می‌کردند و بسیاری از اقدامات دولت را نادیده می‌گرفتند و حتی تلاش می کردند مشکلات جامعه بیشتر نمود پیدا کند و این مسائل را بیش از پیش منعکس می کردند و هرکاری که دولت انجام می‌داد با برنامه ریزی سعی می‌کردند آن اقدامات را ناموفق و نامطلوب جلوه دهند.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: طبیعی است که اگر دولت بخواهد پاسخ رسانه هایی که منفی‌‌بافی می کنند و علاقه مند نیستند توفیقات مملکت و نظام را به گوش مردم برسانند، بدهد مطمئنا به کار اصلی خودش نمی‌رسید که آنها را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از سه سال با توجه به منویات رهبری و تاکیداتی که ایشان در جلسه اخیر با دولت برای ارائه دستاوردهای دولت داشتند تصمیم گرفته شده بخشی از دستاودهای دولت تحت عنوان نمایشگاه هنر تدبیر ارائه شود.

بانک ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای دولت تحت عنوان هنر تدبیر در قالب نمایشگاه عکس، روز شنبه با حضور معاول اول رئیس جمهور افتتاح می شود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: در سال ٩٢ تنها ١٨ روز دخیره گندم داشتیم اما الان دولت ١١.٥ میلیون تن گندم خریداری کرده که علاوه بر رفع نیازهای داخل امکان صادرات را هم فراهم کرده است، امسال از خرید و واردات گندم بی نیاز هستیم.

بانک تاکید کرد: بعد از اجرای برجام میزان تولید نفت به حدود ٣ میلیون ٧٠٠ هزار بشکه رسیده است و اکنون بالای ٢ میلیون بشکه صادرات داریم، با توجه با شاخص های اقتصادی پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی‌مان در سال جاری بیش از ٥ درصد خواهد بود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری همچنین اعلام کرد: موضوع حقوق‌های نجومی بیش از حد برجسته و روی آن مانورد داده شد. بسیاری از این حقوق ها بر اساس آیین‌نامه هاو مقررات و چهارچوب هایی که وجود داشته و یا بر اساس برخی خلاهای قانونی صورت گرفته است.

بانک افزود: ما اصلا نفهمیدیم نجومی یعنی چه؟ و این نجومی بر اساس چه شاخص هایی گفته می شود و هرکسی می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد. بنده تعریف دقیقی از حقوق‌های نجومی ندارم.

وی ادامه داد: آیا حقوق ١٣ میلیون تومان نجومی است؟ به نظرم آن ٢.٧ میلیارد دلار و ٣ هزار میلیارد تومان و واگذاری برخی املاک با نصف قیمت، نجومی است.

بانک تصریح کرد: برخی انتقادات صورت گرفته از دولت دلسوزانه و این بخش انتقادات قابل پذیرش است و دولت به آن توجه دارد. مثل انتقاداتی که به موضوع قراردهای نفتی شد و دولت هم تعامل خوبی با منتقدین داشت و توانست ان را به سرانجام و مسیر مناسب برساند.
وی گفت: اما برخی فعالین حوزه سیاسی به دلیل اینکه در انتخابات قبلی موفق نبوده اند
انتقاداتی تند و بی منظق دارند لذا دولت بصورت گسترده وارد شد. بخشی از انتقادات که همراه با توهین و اتهام باشد را باید دستگاه قضا ورود کند.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: مقام ریاست جمهوری شان و جایگاه ویژه ای دارد و دستگاه قضا نسبت به این توهین ها باید ورود کند، دولت نیز در خصوص این توهین‌ها سکوت نمیکند و برخورد مناسب می‌کند.

بانک در پاسخ به این سوال که آیا اتاق فکری در دولت برای انتخابات تشکیل شده است؟ گفت: دولت در حال حاضر هیچ اقدام و برنامه ای درباره انتخابات نداشته و ندارد.

وی در پایان گفت: اگر روزی هم رییس این دولت تصمیم بگیرد مثل بقیه کاندیداها، کاندیدا شود که البته اطلاعی از این موضوع ندارم، مطمئنا ایشان هم مانند سایرین کاندیداها یک رییس و مسئولی برای پیشبرد این برنامه ها انتخاب خواهند کرد و البته از امکانات اداری و دولتی در این زمینه استفاده نخواهد شد.

ارسال نظرات