همایش حمایت و هدایت برنامه تعزیه خوانی با رویکرد انقلابی در سبزوار برگزار شد

همایش بزرگ تعزیه خوانان سبزواری همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه ماه محرم با هدف حمایت و تببین رویکرد انقلاب در این مراسم آینی با حضور تعزیه خوانان غرب خراسان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۵۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فرمانده سپاه ناحیه سبزوار در این مراسم با بیان اینکه مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود اظهارداشت: توجه ویژه به برپا داشتن نماز اول وقت در برگزاری مراسم عزاداری و به خصوص اجرای تعزیه  باید در دستور کار برگزار کنندگان قرار گیرد.
 
امین الله مظلوم در ادامه با اشاره به این موضوع که هدف انقلاب ما نیز چیزی غیر از این اصل نبوده است تاکید کرد: ما انقلاب کردیم که شرایط ظهور امام زمان (عج) آماده شود و این امر محقق نمی شود جز در به پا داشتن امر به معروف و نماز با لاترین معروف است.
 
وی در ادامه با توصیه اینکه منیت ها سبب می شود تا کارنامه در نوکری ابا عبد الله خوالی بماند تاکید کرد خدای ناکرده اگر هدف اصلی که اشاعه امر به معروف است گم شود عزاداری ها جز وقت گذراندن اثری نخواهد داشت.
 
در این مراسم حسن با خرد از روایان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا ما همان راه امام حسین و اصحابش را طی کردند بیان داشت: توجه به ایثار گری ها و بیان رشادت ها و حماسه سازی ها رزمندگان در عزاداری ها نباید از نظر دور بماند.
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است خاطر نشان کرد: شهدای ما تا آخرین نفس امام حسینی بودند.
 
باخرد با اشاره به جمله معروف شهید چمران مبنی بر شناخته شدن مرد از نامرد در زمان نواخته شدن شیپور جنگ ادامه داد: شهیدان مدافع حرم تصدیقی بر این ادعا هستند.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها