رایزن فرهنگی ایران در سنگال گفت: قرآن کریم بعنوان نقطه قوت مسلمانان در جهان است که می‌توان با دیپلماسی برگرفته از آیات و روایات این کتاب آسمانی، قدرت بیداری اسلامی را به خصوص در کشورهای آفریقائی افزایش داد.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۵۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید حسن عصمتی در گردهمایی تبیین نقش رهبری و دیپلماسی قرآنی در بیداری اسلامی که در سپاه ناحیه تریت حیدریه برگزار شد، اظهار داشت: دیپلماسی قرآنی و قند پارسی بعنوان دو شاخصه مهم فعالیت فرهنگی در کشورهای افریقائی مطرح شده که می تواند به سهم خود قدرت بیداری اسلامی را افزایش دهد.
 
وی استقبال از فعالیت های قرآنی را در کشور سنگال بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: هنرهای قرآنی شامل؛ آموزش قرائت و تجوید و مفاهیم، خوش نویسی در دیپلماسی قرانی کشورهای آفریقائی می تواند مفهوم واقعی اسلام ناب محمدی(ص) را به سایر مسلمانان منتقل کند.
 
رایزن فرهنگی ایران در سنگال اذعان کرد: قرآن کریم بعنوان نقطه قوت مسلمانان در جهان است که می توان با دیپلماسی برگرفته از آیات و روایات این کتاب آسمانی قدرت بیداری اسلامی را به خصوص در کشورهای آفریقائی افزایش داد.
 
عصمتی، تفکر حاکم بر کشور سنگال را تصوف خواند و بیان داشت: از مجموع ۱۴ میلیون جمعیت در این کشور حدود ۹۶ درصد آنها مسلمان هستند که از این تعداد بالغ بر ۹۰ درصد تفکر تصوف دارند که در تقابل با تفکر وهابیت است، اما به دلیل تفکر لائیکی حاکم بر دولت، دولتمردان این کشور کمک مستشاری بسیاری به ال سعود در جنگ با یمن کردند.
 
وی ادامه داد: تصور نادرستی از نظام و مردم جمهوری اسلامی ایران دربرخی از کشورهای آفریقائی حاکم است و ما سعی می کنیم با دیپلماسی قرآنی ضمن شناخت انقلاب اسلامی، ایران ۷ هزار ساله باستان را نیز به آنها بشناسانیم.
 
عصمتی از امام خمینی(ره) بعنوان مرد خدا نزد سنگالی ها یاد کرد و گفت: وقتی که از مردم سنگال سئوال می شود امام خمینی(ره) کیست؟ انها می گویند مرد خدا و شخصی است که با دانه های تسبیح و اذکار الهی هلیکوپترهای آمریکائی را در طبس نابود کرد.
 
وی به برخی برداشت های نادرست از تعابیر رهبری در خصوص بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع بیداری اسلامی نگاهی عمقی و استراتزیک می باشد که در آینده زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی است.
 
عصمتی رویکرد قند پارسی را بعنوان دومین برنامه برای شناخت زبان فارسی در کشورهای آفریقائی عنوان کرد و افزود: در ۳۷ سال گذشته عملکرد خوبی برای شناخت زبان و فرهنگ فارسی نداشتیم و این زبان بهترین راهکار برای شناخت فرهنگ و تمدن ایرانی است.
 
رایزن فرهنگی ایران در سنگال در خصوص وضعیت شیخ زکزاکی گفت: شیعیان سنگال پس از موضوع حبس و آزار و اذیت شیخ زکزاکی تلاش کردند تا با ارتباط گیری نهادهای بین المللی ضمن بررسی وضع رهبر شیعیان نیجریه بعنوان حقوق شهروندی از وی حمایت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها