در شهرستان زاهدان برگزارشد

برگزاری همایش راهیان سرزمین نوردر سیستان وبلوچستان

همایش راهیان نور سرزمین نور به عنوان نشست مشترک توجیهی آموزش و پرورش و سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به میزبانی قرارگاه امام حسن عسگری (ع) برگزار شد
کد خبر: ۸۷۵۴۵۸۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان  : "همایش راهیان سرزمین نور" به منظور نشست توجیهی آموزش و پرورش و سپاه سلمان استان با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه ،نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان و  مدیر کل آموزش پرورش و جمعی از فرماندهان سپاه وحوزه های مقاومت  بسیج  دانش آموزی در کانون شهید عالی شهرستان زاهدان برگزار شد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی در این همایش با اشاره به جان فشانی وفداکاریهای رزمندگان وشهداء اعزام کاروان های راهیان نور را کاری بزرگ وفرهنگی بیان کرد وگفت:دفاع مقدس بر گرفته از اقتدار،ایثارگری،روی پای خود ایستادن بود.
وی افزود:جنگ با دشمن نه تنها ما را خار وذلیل نکرد بلکه عزت وشرف وبزرگی را برای ملت ایران به ارمغان آورده وما در این اعزام ها باید به دنبال اثر گزاری متبت ومعنویت افزایی نسل جوان وآینده سازان انقلاب باشم .
فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد:ایمان،استحکام درونی،توکل وتوسل به دفاع مقدس،وفاق ملی،آرمان گرایی ،شجاعت،شهامت وشهادت طلبی،اخلاص در عمل ،و استکبار ستیزی از مهم ترین عوامل پیروزی ما در برابر دنیای شرق وغرب در جنگ نابرابر دفاع مقدس بود.
وی اذعان داشت:استکبار ستیزی ما را بزرگ وخود باور کردواین مهم یکی از دستاوردهای ملی ملت ایران است که امروزه کشورهای مسلمان معنویت را از انقلاب اسلامی گرفته اند ودر برابر دشمنان خود ایستادگی ومقابله می کنند.
 حجت الاسلام والمسلمین  تهرانی زاده  به ضرورت دفاع مقدس و راهیان نور اشاره کردوگفت : از ابتدا تا پایان نقش اول و بی بدیل و مهم دفاع مقدس را حضرت امام (ره) داشتند.
وی با اشاره به این مطلب که جنگ نابرابر عراق علیه ملت ایران یک جنگ سخت وناعادلانه بودافزود :  دفاع مقدس نسخه ی شفابخشی است که همواره انقلاب اسلامی را شفاعت کرده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان  بیان کرد: در جنگ هشت ساله همه رزمندگان اسلام با توکل به خدا وپیروی از دستورات امام خمینی (ره)با شهامت وشهادت طلبی خود در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی ومقابله کردند.
 وی اظهار داشت: رسالت ماست که با بیان واقعیات این دوران نسل آینده ساز را از نزدیک با دفاع مقدس آشنا کنیم تا فرهنگ ایثاروشهادت برای همیشه در جامعه احیاءبماند.
مدیر کل آموزش وپرورش استان سیستان وبلوچستان نیز در این این همایش افزود: امنیت وآسایش امروز ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهداء به ویژه شهداءدفاع مقدس هستیم پراکه این حماسه سازان با جان خود بازی کردند وبا اهداءجان خود در طبق اخلاص به دشمن فهماندند که ملت ایران ملتی با ایمان وسرشار از اراده وتوکل است وبه آسانی در برابر ظلم وستم کوتاه نمی آید
علیرضا نخعی  بیان کرد:ما به عنوان متولیان امر تعلیم وتربیت رسالت داریم دیده های خود را به جوانان منتقل کنیم وبیش از هر زمان دیگری این نسل را با فرهنگ ایثار وشهادت آشنا کنیم.

ارسال نظرات