خبرهای داغ:
در هفتمین شب مراسم یادواره مشق عشق عنوان شد
هفتمین شب مراسم یادواره مشق عشق در قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه و دانشگاه همراه بود.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۲۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی در هفتمین شب مراسم یادواره مشق عشق که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای آذر برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امام علی(ع) سه ویژگی دارد که عبارتند از حدیث منزلت، گرفتن پرچم در جنگ خیبر و روز مباهله. روز نزول آیه هل اتی که حضرت زهرا(س) و اهل بیت پیامبر 3روز روزه گرفتند و افطار خود را به مسکین، یتیم و اسیر بخشیدند.


وی با بیان اینکه برای شهدا غصه نخورید، غبطه بخورید، خاطرنشان ساخت: در خطبه 156نهج البلاغه امیر مومنین می فرمایند بعد از شهادت حضرت حمزه(ع) به پیامبر گفتم چرا من شهید نشدم. جواب دادند: چقدر برای شهادت صبر داری؟ جواب دادم در شهادت جای صبر نیست، صبر در مشکلات است من برای شهادت خوشحالم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امیرمومنان افتخارات زیادی دارند ولی هیچ کجا نفرمودند که رستگار شدم مگر در ضربت خوردنشان؛ و یکی از درب های بهشت مخصوص شهدا است و شهید حق شفاعت دارد و حضرت علی(ع) در آخر نامه ها دعاهای سفارشی دارند از جمله در انتهای نامه 53 به مالک اشتر برای شهادت دعا می کنند.

وی افزود: گاهی اوقات احساس می شود جامعه از شهدا فاصله گرفته است. لذا باید این گونه یادواره ها بیشتر از گذشته برگزار و کتابهای بیشتری چاپ شود و صدا و سیما در هفته یک برنامه برای شهدا داشته باشد.

رفیعی ادامه داد: پیشگویی کار معصوم است ولی در احوال برخی شهدا داریم که از شهادت خود خبر دادند؛

باید اخلاق شهدا در جامعه رواج پیدا کند از اخلاق خوب شهدا تقید به نماز، لقمه حلال، حجاب و.. بود؛ شهید عباس بابایی در دفتر ژنرال آمریکایی نماز اول وقت خود را ترک نمی کند.

وی در پایان تصریح کرد: تربت امام حسین(ع) را فقط می توان خورد که آن هم بخاطر شهادت ایشان است و اولین تسبیح را حضرت زهرا(س) با تربت حمزه سید الشهدا درست کردند.

در ادامه این مراسم، سروی کارشناس حوزه رسانه بر آسیب های ماهواره تاکید کرد و گفت: امروز 22هزار شبکه ماهواره ای فعال است که حدود 5هزار شبکه در ایران قابل دریافت است و نزدیک 100شبکه به زبان فارسی و با محوریت تفریح خانواده تولید برنامه می کنند ولی بنیان خانواده و نقش تربیتی مادر را هدف گرفته اند و اعتیاد و طلاق از مصادیق ورود دجالواره به خانواده هاست. چرا در زمان تحریم، شبکه های ماهواره ای و اجتماعی و فیلتر شکن رایگان در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می گرفت.

در این مراسم، سید حمید رضا برقعی شاعر اهل بیت (ع) چند بیتی را در مدح اهل بیت (ع) قرائت کرد.

در پایان از خانواده شهیدان مدافع حرم هاشمی، سراجی، علیدوست، روشنایی و شهید دفاع مقدس مظلومان با اهدای تندیس یادواره و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که با همکاری شهرداری قم، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حوزه مقاومت بسیج شهید ورزنده استان قم، موسسه اعتباری کوثر استان قم، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، ارتش جمهوری اسلامی نیروی انتظامی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، حافظی جانشین سپاه علی بن ابی طالب(ع)،و فرمانده و شورای فرماندهی حوزه چهار و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها