ئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رزمایش‌های الی بیت‌المقدس راه نمایش اقتدار بسیجیان است.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۳۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج، رزمایش "الی بیت المقدس" با حضور 10هزار نفری بسیجیان استان سمنان از دقایقی پیش با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.
 
در این مراسم محمد رضا نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: استان سمنان مهد شهدای بزرگی چون موسوی دامغانی، شاه‌چراغی، شوکت‌پور، شاطری و ... است که این سرداران شهید با اخلاص به میدان نبرد با دشمن گام گذاشتند و با سرافرازی به شهادت رسیدند.

وی گفت: شهید شوکت‌پور، سردار جانباز اسوه مقاومت و استقامت بود و شهید شاطری نیز سردار شهید دنیای اسلام محسوب می‌شود و وجود این شهدای گران‌قیمت انگیزه‌های ما را برای ادامه راهشان به ویژه در برهه کنونی مضاعف می‌‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس،  سلام فرمانده معظم کل قوا را به رزمندگان بسیجی و سلحشور استان سمنان ابلاغ کرد و گفت:‌ از همه دست‌اندرکاران رزمایش الی‌بیت‌المقدس 5 که برای ارتقاء آمادگی دفاعی نیروهای بسیجی تلاش کرده‌اند، باید قدردانی شود.

نقدیبا بیان اینکه  امروز باید دانست که بیشتر منشأ خشونت بر حسادت، کبر، تجاوز و حرص انسان‌ها و دولت‌های استکباری برای بیشتر داشتن است، افزود:‌ تقویت بنیه دفاعی و آمادگی رزمی دستور خداوند متعال در قرآن کریم است که می‌فرماید خود را آماده کنید و ساز و برگ نظامی برای دفع تجاوز به کار گیرید. 

وی با اشاره به اینکه  خداوند متعال انسان را آزاد آفریده و او مختار است بر اساس تشخیص خود تصمیم بگیرد و راه زندگی‌اش را انتخاب کند اما استکبار می‌خواهد این آزادی را از میان بردارد، خاطر نشان کرد: آمادگی نیروها برای دفاع از کشور امری ضروری است و باید تلاش شود و مقابل زیاده‌خواهانی که برای سلب آزادی و اختیار انسان در تلاش هستند، روزبه‌روز افزایش یابد.

نقدی یادآور شد: برخلاف فرموده دین مبین اسلام،‌ امروز عده‌ای ترس از غیرضروری بودن توجه به تقویت قوای دفاعی می‌زنند و این در حالی است که خداوند متعال می‌فرماید در مقابل کسانی که به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند، باید ایستادگی داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز برخی زیاده‌خواهان می‌خواهند دیگران را از نعمت‌های الهی باز دارند و اینجا شروع خشونت است.

وی با اشاره به اینکه حسادت قابیل به هابیل که انسانی مؤمن، باتقوا و خدایی بود و مرتبه‌ای بالا داشت، سبب تجاوز شد و امروز قدرت‌های شیطانی حرص می‌ورزند تا به آنچه در دستان مردم مظلوم و مسلمان است،‌ تجاوز کنند. این حرص نقطه شروع تجاوز است. 

نقدی ادامه داد: امروز دشمنان برای سلطه بر آبرو،‌ ناموس و اموال انسان‌ها انواع خشونت را به کار می‌گیرند و نیروهای مؤمن و متعهد باید برای رفع خشونت تجاوز، حرص، کبر و حسد دشمن همواره آماده باشند و قدرت دفاعی خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد:‌ خداوند متعال این قدرت‌ را به انسان‌های مؤمن و معتقد قرار داده است تا خود را به خوبی برای دفاع آماده کنند و مقابل زیاده‌خواهی‌ها بایستند. 

نقدی ادامه داد: امروز اگر ملتی از تقویت آمادگی دفاعی خود غفلت کند، باید به خشونت تن دهد و این تجاوز از سوی دنیا سلطه و استکبار تنها به محدوده سرزمینی منتهی نمی‌شود. 

نقدی ادامه داد:‌ زیاده‌خواهی‌های شیطان‌صفتان و مستکبران هرگز پایانی ندارد و آنها اگر بر ملتی مسلط شوند و سرزمینی را اشغال کنند، برای تحقق آرزوهای پایان‌نیافتنی خود، ملت‌ها را در بند کرده و شکنجه می‌دهند و نمونه‌هایی از این دست را در رژیم گذشته و نیز تجاوزهایی که به  عراق و افغانستان و سایر کشورها صورت گرفت، شاهد بودیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: استعمارگران، ملت‌ها را به شکنجه‌گاه‌ها می‌برند و فلسفه تقویت بنیه دفاعی نیز همین است که بتوانیم با حفظ آمادگی رزمی از آزادگی خود به خوبی دفاع کنیم و این توانمندی‌ها سبب پیشگیری از هرگونه خشونت و تجاوزی می‌شود.

نقدی ادامه داد: امروز باید آماده باشیم تا بتوانیم آزادگی خود را حفظ‌ کنیم اما عده‌ای القاء می‌کنند که این آمادگی هزینه و سختی دارد و نباید به آن تن داد. 

وی با بیان اینکه هر هزینه‌ای در راه تقویت آمادگی دفاعی کشور، مقابل تجاوز، متجاوزان و دشمنان را می‌گیرد و حتی در محاسبات علمی و مادی نیز این هزینه‌ها در مسیر رشد و توسعه قابل اندازه‌گیری است و اگر نباشد، اقتصاد و قدرت پولی ضعیف خواهد بود و باید از دیگران دنباله‌روی کنیم، گفت:‌ خداوند متعال پاسخ این عده را به خوبی می‌دهد و می‌فرماید که اگر در راه تقویت آمادگی خود هزینه‌ای کنید و وقتی بگذارید، بسیار بیشتر و بهتر به رشد و توسعه خواهید رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز همه پیشرفت‌ها و برجستگی‌هایی که ملت ایران در بخش‌های مختلف به دست آورده است،‌ مرهون امنیتی است که در سایه آمادگی‌های دفاعی حاصل شده است.

وی  با بیان اینکه پیشرفت‌های شگرف علمی ثمره بیداری ملت و آمادگی برای ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمن است، گفت:‌ همه دستاوردهای ملت ایران در تمام عرصه‌های اقتصادی، کشاورزی و علمی بدون امنیت در یک نیمروز از بین خواهد رفت و چیزی از آن باقی نمی‌ماند. 

نقدی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بسیجیان پرصلابت و با اقتدار ایران اسلامی امروز باید بتوانند در برنامه‌ای قوی و منسجم، اوج توانمندی و قدرت خود را به همه جهانیان نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه رزمایش‌های الی بیت‌المقدس یکی از راه‌های نمایش اقتدار بسیجیان کشورمان به دنیاست، تصریح کرد: بسیجیان دلاور کشورمان امروز با حضور پرصلابت خود در رزمایش‌های الی بیت‌المقدس در سراسر ایران اسلامی، پیام‌های متعددی به استکبارگران دنیای کنونی می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز باید اقتدار ما به‌خوبی نشان داده شود و برگزاری رزمایش‌های الی بیت‌المقدس یکی از راه‌های نمایش این اقتدار است.

نقدی با بیان اینکه رزمایش‌های الی بیت‌المقدس که در کشورمان برگزار می‌شود، پیام‌های متعددی به جهان استکبار دارد، اظهار داشت: اقتدار و حضور همیشگی بسیجیان در تمام میدان‌هایی که نظام اسلامی به آن نیاز دارد، امروز قدرتی بازدارنده ایجاد کرده است و دشمن از همین حضور هراس دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری هزاران نفری رزمایش الی بیت‌المقدس 5 در سمنان، حضور همه‌جانبه نیروهای آماده نظام اسلامی را برای حضور در صحنه مقابله با دشمن نشان می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رزمایش‌های الی بیت‌المقدس پیام‌های متعددی به جهان استکبار دارد و یکی از این پیام‌ها این است که ما همیشه آماده‌ایم و از هیچ تهدیدی نمی‌هراسیم.

نقدی بیان کرد: امروز بسیجیان ما قدرت و توان خود را برای صیانت و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به میدان آورده‌‌اند و امیدواریم این تلاش‌ها به آزادی قدس شریف منتهی شود.



ارسال نظرات