معاون عملیات سپاه استان زنجان خبر داد:

اغاز روز اصلی رزمایش الی بیت المقدس در استان زنجان

رزمایش الی بیت‌المقدس با هدف ارتقا آمادگی رزمی، روحی و روانی گردانهای واکنش سریع بیت المقدس و کوثر در استان زنجان اغاز شد.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۵۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرهنگ عزیزخانی با اشاره به آغاز رزمایش الی بیت‌المقدس در استان زنجان گفت: مرحله اصلی این رزمایش به استعداد 32 گردان در قالب گردانهای بیت‌المقدس و یک گردان کوثر ،امروز در پادگانهای ولیعصر زنجان و اردوگاههای قدس نواحی تابعه سپاه استان اغاز شد.

سرهنگ عزیزخانی با بیان اینکه گردانهای بیت‌المقدس و کوثر خواهران آموزشهای لازم را دیده‌اند افزود: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقا آمادگی رزمی، روحی و روانی گردانهای واکنش سریع و بیت‌المقدس می باشد.

وی با اشاره به اینکه دیشب و در روز نخست برنامه‌های مختلف فرهنگی، سخنرانی‌ با حضور روحانیون و راهپیمایی شبانه بود، اظهار داشت: اجرای تمرینات مختلف و سازماندهی جزء برنامه‌های روز نخست بود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم صبحگاه نظامی با حضور گردانهای بیت‌المقدس و کوثر در روز دوم رزمایش ادامه داد: در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی زنجان، مسئولان نظامی و انتظامی، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا حضور دارند.

سرهنگ عزیزخانی معاون عملیات سپاه استان زنجان گفت: این رزمایش که عملیات دفاع از کوی و برزن خواهد بود که شامل تمرینات تاکتیکی از جمله عملیات تاخیری، عملیات ضد هلی‌برن، عملیات پدافند دورادور، عملیات کمین، کنترل معابر، دفاع از مراکز حساس و حیاتی، مقابله با ناآرامی‌ها، عملیات بازپس‌گیری و امداد و نجات با رعایت اصول پدافند غیرعامل است.

سرهنگ عزیزخانی اظهار داشت: بسیج در تمامی عرصه‌ها کاربرد دارد و برای آنهایی که فکر می‌کنند بسیج برای دوران جنگ بود با یک مثال می‌توان موضوع را روشن کرد و آن اینکه بسیج در سال 58 و قبل از جنگ تاسیس شده که این نشان از اهمیت آن در نگاه امام(ره) است.

ارسال نظرات