خبرهای داغ:
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن هویت مردم اندیمشک است و طرح های توسعه راه آهن در این شهرستان حمایت می شوند.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۵۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
 فریدون حسنوند روز چهارشنبه در نشست با معاون فنی راه آهن کشور در محل فرمانداری افزود:شهرستان اندیمشک آمادگی همکاری شایسته با راه آهن برای پیشرفت و توسعه آن را دارد.

 وی اظهار کرد:راه آهن در شهرستان اندیمشک نماد ایستادگی، مقاومت محسوب شده که در دوران دفاع مقدس در حمل پیکر مطهر شهدا و جابجایی رزمندگان ، مهمات و تجهیزات نقش مهمی ایفا کرد.

 وی گفت:مشکل خیابان پاسداران،احداث پل رو گذر در این منطقه، درزین خانه و احداث بندر خشک نیاز به همکاری جدی راه آهن دارد.

حسنوند گفت:مردم توقع دارند مسیر خیابان پاسداران شهرستان که سالها با مشکل مواجه است به روی آنان گشوده شود ضمن اینکه در مسیر های منتهی به خط آهن در اندیمشک در نقاطی دیوار پیش ساخته نصب گردد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت:در بحث راه اندازی بندر خشک نیز سه نقطه در نظر گرفته شده است که این نقاط بر اساس مختصات جغرافیایی و دسترسی به جاده ها و امکانات پیش بینی شده است که یکی از آنها تایید و تحویل راه آهن برای اجرای طرح می شود.

 وی بیان کرد:پیشنهاد می شود منازل قدیم راه آهن را تخریب و با مشارکت بخش خصوصی و راه آهن چند مجتمع مسکونی با شرایط مطلوب احداث گردد.

 معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن کشور در این جلسه گفت: مسیر خیابان پاسداران اندیمشک که به خط آهن منتهی می شود با توجه به اینکه احتمال ایجاد خلل در احداث پل این منطقه را دارد به صورت موقت باز می شود.

سعید محمد زاده افزود:طبق یک برنامه زمانبندی شده این مسیر برای رفاه مردم در یک مقطع زمانی بازگشایی می شود.

وی افزود:سایر مسایل مربوطه در بخش احداث بندر خشک و مطالبات مسئولان شهرستان نیز پیگیری خواهد شد.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک هم با تشریح مشکلات مردم شهرستان اندیمشک گفت:مسئولان شهرستان با تلاش جدی پیگیر انتظارات مردم هستند و در این راستا همکاری راه آهن ضرورت دارد.

در این جلسه مقرر شد مسیر خیابان پاسداران تا پایان محرم در اندیمشک بازگشایی شود و همچنین احداث دیوار پیش ساخته نیز پس از تایید راه آهن از سوی شهرداری اجرا گردد.

همچنین در این جلسه اجرای پل در راه بند راه آهن در جنب بهشت زهرای اندیمشک با مشارکت راه آهن و شهرستان با تقسیم مساوی هزینه ها اجرا خواهد شد.

ضمن اینکه در این جلسه آسفالت بهشت زهرا تا راه بندی راه آهن ،عدم همسطح شدن مسیرها با پل 4 آذر در آینده و آماده سازی زمین احداث بندر خشک از سوی اداره کل راه و شهرسازی و تحویل آن به راه آهن برای اجرای طرح مورد تصویب قرار گرفت.

معاون مدیر عامل راه آهن کشور،مدیرکل راه و شهرسازی ، مدیرکل راه آهن زاگرس و جمعی از مسئولان محلی پیش از این جلسه از مناطق مختلف راه آهن بازدید و مشکلات مربوطه را بررسی کردند.

اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در استان خوزستان دارای 12 ایستگاه با حوزه استحفاظی 222 کیلومتر نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها