خبرهای داغ:
استاندار گلستان مطرح کرد؛

عدم موفقیت طرح استان مجازی با دو هزار و 200 کارورز/ نارضایتی مردمی از عدم اجرای راه‌آهن گرگان به مشهد

استاندار گلستان گفت:نتایج طرح استان مجازی در آن سطح مورد انتظار نبوده است.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۸۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حسن صادقلو شب گذشته در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان استان گلستان با تائید ظرفیت بالای تسهیلات حمایتی دولت برای رونق تولید از هزینه بالای تولید انتقاد دارند.

وی ادامه داد: این تولیدکنندگان بر این اعتقادند که هزینه بالای تولید باعث جلوگیری از رونق اقتصادی و تحول در بازار می‌شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: بخش دولتی و خصوصی استان گلستان با طرح و اجرایی کردن استان مجازی و آموزش دو هزار و 200 کارورز اقدام مهمی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت اما نتیجه این طرح آن چیزی که مورد انتظار بود نشد و این نتیجه مطلوب ما نیست.

صادقلو بیان کرد: 49 درصد جمعیت استان گلستان را روستاییان تشکیل می‌دهند که این میزان از جمعیت استان نقش مهمی را در توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم و اساسی توسعه روستاها، ایجاد درآمد پایدار است که این مهم تنها از مسیر دانش بومی، فناوری روز و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی محقق خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی در استان و نقش مهم این طرح‌ها در ایجاد اشتغال ، تصریح کرد: سایت پرورش میگو استان گلستان یک ظرفیت مهم اقتصادی و اشتغالزا در استان است.

صادقلو گفت: وجود زمین‌های مستعد طرح‌های کشاورزی و اقتصادی یکی از ویژگی‌های استان گلستان است که اختصاص 10 هزار هکتار زمین برای اجرای سایت پرورش میگو یک اقدام مهم و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در استان گلستان چهار هزار هکتار در این زمینه ایجاد شد و کارهای مهمی هم شکل گرفت اما برای پیشرفت نیازمند حمایت بیشتر دولت هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به قول دولت مبنی بر ایجاد منطقه آزاد در استان گلستان، تصریح کرد: این پروژه از قول‌ها و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان است که باید به نتیجه برسد و دولت با ارائه لایحه به مجلس به وظیفه خود عمل کرده اما نیاز است برای تصویب در مجلس شورای اسلامی از جاذبه دولت استفاده شود.

صادقلو ادامه داد: ظرفیت ریلی و راه‌آهن استان گلستان بسیار بالا است و راه‌آهن اینچه‌برون با سرمایه‌گذاری 76 میلیارد تومان توسط دولت، تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید اما اگر این ظرفیت به ارزش افزوده تبدیل نشود هیچ فایده‌ای برای استان نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: ایجاد ریل عریض یکی از این ظرفیت‌ها است که اگر این پتانسیل ایجاد نشود ارتباط ریلی مناسب با ترکمنستان برقرار نخواهد شد.

استاندار گلستان بیان کرد: در حال حاضر دو میلیون تن بار از طریق این راه‌آهن جابجا می‌شود اما در این خط ریلی ظرفیت جابجایی 10 میلیون تن وجود دارد که اگر از این ظرفیت استفاده نشود ضرر خواهیم کرد.

صادقلو گفت: راه‌آهن گرگان به مشهد مقدس از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و سفر مقام معظم رهبری است اما اجرای این پروژه بسیار مهم آنقدر دچار پیچیدگی شده که به هیچ عنوان آثار خوبی را در بین مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تردد در محور گرگان به گنبدکاووس و بروز سوانح شدید رانندگی در این محور انتظار داریم تا خداقل خط آهن گرگان به گنبدکاووس به عنوان فاز نخست با اولویت اجرایی شود تا شاهد کاهش حجم ترافیک و تردد در مسیر جاده‌ای بین این دو شهرستان مهم استان گلستان باشیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: طرح گردشگری و توسعه جزیره آشوراده نیز از دیگر پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان گلستان است که تمامی کارهای مورد انتظار محیط زیست در آنجا انجام شده اما نمی‌دانم این ادبیات حفاظت محیط زیست چه موضوعی است که مشکلاتی را برای این پروژه ایجاد کرده است.

صادقلو با اشاره به وجود ظرفیت اکتشاف نفت در استان گلستان تاکید کرد: متاسفانه وزارت نفت تاکید بر اکتشاف نفت در جنوب کشور دارد اما امروز کشورهایی همانند ترکمنستان از ظرفیت نفت دریای خزر استفاده می‌کنند و ما در این عرصه عقب مانده‌ایم.

وی در پایان ابراز کرد: استان گلستان یکی از استان‌های مستعد و با قابلیت بالا برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که اجرای این پروژه‌ها نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها