فرمانده ناجا پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خبر داد
سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی با به کارگیری ظرفیت خود به ویژه در بخش نیروی انسانی در مرزها توانست در ۶ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کشفیات کالای قاچاق را افزایش دهد.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۰۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در سخنان خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران در آستان آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: امروز به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و همچنین تلاش همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد امنیتی مثال زدنی هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نقش مهم و اثرگذاری در این امنیت دارد، گفت: همکاران خدوم ما در بیش از 8700 کیلومتر از مرزها خشکی و دریایی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و خوشبختانه از لحاظ امنیت در وضعیت مناسبی هستیم و در صورتی گروه‌های تکفیری، ضدانقلاب، سلفی و گروه‌هایی که به دنبال منافع اقتصادی شوم خود هستند، بخواهند به مرزهای ما نفوذ کنند با هماهنگی‌های لازم برخورد مناسب صورت می‌گیرد.

اشتری ادامه داد: نشان از این ادعای ما شهدایی است که نیروهای انتظامی تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است همکاران من و نیروهای نظامی و امنیتی تا پای  جان ایستاده‌اند تا دشمن نتواند به هر شکلی به کشور ما نفوذ پیدا کند. 

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 3 درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای در 6 ماهه نخست امسال گفت: حضور همکاران بنده برای نظم‌بخشیدن ترافیکی در تمام ساعات شبانه‌روز در جاده‌ها باعث شد تا با کاهش 3 درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای مواجه شدیم که البته به این مقدار راضی نیستیم.

اشتری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با کالای قاچاق، اظهار داشت: در این راستا نیروی انتظامی گام‌های مؤثری برداشته، مهمترین راه برای تقویت اقتصاد کشور مقابله با کالای قاچاق است و نیروی انتظامی با به کارگیری ظرفیت خود به ویژه در بخش نیروی انسانی در مرزها توانست در 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد کشفیات کالای قاچاق را افزایش دهد.

وی ادامه داد:‌ در راستای طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی مبارزه با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر سنتی و صنعتی اقدامات خوبی صورت گرفته، همچنین در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش شناسایی و جمع‌آوری داشتیم که البته برای نگهداری این افراد معتاد حتماً باید مکان‌هایی از قبل آماده شود و دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه کار کنند.

اشتری تأکید کرد: نیروی انتظامی آمادگی این را دارد که در صورت تجهیز مکان‌های نگهداری معتادان در سراسر کشور در کمتر از یک هفته شهرها را از وجود معتادان پاک کند.

وی در خصوص برخورد با سارقین و مجرمین جرائم خشن گفت: نیروی انتظامی در این بخش اقدامات پیشگیرانه مناسبی انجام داده که نتیجه آن کاهش 4 درصدی جرائم خشن نسبت به سال گذشته است و در همین راستا پرونده‌هایی که در این زمینه در پلیس آگاهی تشکیل شده با فوریت و به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و بیش از 90 درصد مجرمین جرائم خشن شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد:‌در بحث فضای مجازی نیروی انتظامی اقدامات مناسبی انجام داده و جرائم مختلف در حوزه فضای مجازی را رصد کرده است. البته از وظایف شورای عالی فضای مجازی این است که تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در این موضوع را پای کار بیاورد.

وی با اشاره به بحث عفاف و حجاب گفت: در این زمینه نیروی انتظامی وظایف خود را در حد توان و حتی بیشتر انجام داده و با مراکزی که جوانان ما را به سمت اقدامات غیرمجاز می‌برد، برخورد می‌کند.

اشتری با اشاره به ارائه 13 میلیون خدمات اجتماعی گوناگون به مردم از قبیل صدور گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت در 6 ماهه نخست امسال گفت: همچنین همکاران ما در نیروی انتظامی به 13 میلیون و 400 هزار تماسی که با تلفن 110 شده بود پاسخ دادند ضمن اینکه در آمارهای خود پاسخگویی به 400 هزار تماس با سامانه 197 را داشته‌ایم.

ارسال نظرات