مسکو:

به هیچ عنوان با گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه‌النصره» گفت‌وگو نمی‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد مسکو داعش و جبهه النصره را تروریست می‌داند و معتقد است مذاکره با تروریست‌ها بی‌معنی است.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۱۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، «اولگ سیرومولوتف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» اعلام کرد، مسکو احتمال هرگونه تماس با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره را حتی در صورتی که سلاح‌هایشان را هم زمین بگذارند، رد کرده است.

بنا بر گزارش «ریانووستی»،‌ معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «آنها تروریست هستند و نمی‌توان به هیچ تماسی با آنها متوسل شد. هی زمانی هیچ مذاکره‌ای در خصوص حقوق تروریست‌ها با هیچ شرطی مطرح نخواهد بود. روسیه هیچ مذاکره‌ای برگزار نخواهد کرد».

وی در ادامه به موضوع نظارت بر مرز مشترک سوریه و ترکیه نیز به منظور جلوگیری از ورود تروریست‌ها به داخل سوریه و کمک‌رسانی به آنها از این طریق گفت: «در حال حاضر هیچ شرطی برای روسیه به منظور شرکت در نظارت بین‌المللی بر مرز مشترک سوریه و ترکیه وجود ندارد.»

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، مقامات واشنگتن و مسکو، آنکارا را تحت فشار گذاشته‌اند تا امنیت را در مرز جنوبی خود برقرار سازد، بویژه در قسمت 56 مایلی که ظاهرا مورد سوءاستفاده تروریست‌های داعش قرار می‌گیرد.

سیرومولوتف ادامه داد: «ما همگی خوب می‌دانیم که تسلیحات از این مرز وارد سوریه شده و در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد و از سوی دیگر نفت و آثار باستانی ارزشمند و غیره از همین مرز از سوریه خارج و قاچاق می‌شود».

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش به عملیات نظامی ترکیه در داخل سوریه اشاره کرد و گفت، ماهیت مبهم عملیات نظامی آنکارا در خاک این کشور هم داعش را هدف گرفته و هم جنگجویان کرد را. «اوضاع کاملا پیچیده و مبهم است... ما بدون ابهام نمی‌توانیم اعلام کنیم که مرز بسته شده است».

ارسال نظرات