امام جمعه موقت الشتر گفت: هیچ نیرویی ارزشمندتر از نیروی انسانی کارآمد و مؤمن و آزاده و سرافراز نیست؛ و جوانان کشور مصداق این نعمت بزرگ هستند که بایستی قدر این ثروت را بدانیم.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۳۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ؛ حجت‌الاسلام صالحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام محرم، اظهار داشت: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

وی با بیان اینکه هر حرکتی که برای احیای دین توأم با اخلاص باشد، ماندگار خواهد شد افزود: دهه محرم بهترین فرصت برای تبیین قیام امام حسین(ع) است و اگر بخواهیم به‌عنوان شیعه در این حرکت سهیم باشیم، باید محبت خود به اهل بیت(ع) را با اموری همچون برپایی مراسمات عزاداری و شرکت در مجالس عزای اهل بیت(ع) نشان دهیم.

امام جمعه موقت الشتر در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی، وجود این نیرو را مایه امنیت و آرامش در جامعه ذکر و تصریح کرد: همه اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت چنین نیرویی تأکید دارند.

وی ابراز داشت: فلسفه وجودی نیروی انتظامی، دفاع از نظام اسلامی و دفاع از ارزش‌هاست.

 خطیب جمعه الشتر افزود: این نیرو با فداکاری و تلاش در برابر اخلال‌گران نظم و امنیت مقابله می‌کنند و ریشه فساد در جامعه را می‌خشکانند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله امنیت در هر جامعه‌ای، بیان داشت: از دیدگاه مقام معظم رهبری، موضوع امنیت، بسیار مهم و در درجه اولویت می‌باشد و بدون امنیت، زندگی مردم و فعالیت‌های اجتماعی روزمره امکان‌پذیر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه ایران اسلامی، امن‌ترین کشور در دنیاست، این امر را مدیون فداکاری و تلاش تأمین‌کنندگان امنیت در کشور دانست و تصریح کرد: امروز می‌بینیم در اوج ناامنی‌هایی که در دنیا وجود دارد، ایران اسلامی هم در داخل کشور و هم در مرزهای جغرافیایی در امنیت کامل بسر می‌برد، و این نتیجه بیداری چشمان نیروهای مؤمن و انقلابی، از جمله نیروی انتظامی است که ریشه در تعهد و تخصص و اعتقادات دینی آنان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس اشاره و گفت: حضور امام خمینی(ره) نقطه عطفی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: رژیم طاغوت خیال می‌کرد که با تبعید امام(ره) به کشورهای دیگر، می‌تواند با شکل‌گیری انقلاب مقابله کند اما مردم ایران با عشق به اهل بیت(ع) و تبعیت از رهنمودهای حضرت امام(ره)، ریشه ظلم را در جامعه کندند.

امام جمعه موقت الشتر تأکید کرد: همه ما موظف به حراست و صیانت از دستاوردهای انقلاب هستیم.

وی در ادامه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، خاطرنشان ساخت: جوانان ما، سرمایه بزرگ کشور هستند و همچنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید کردند، هیچ نیرویی ارزشمندتر از نیروی انسانی کارآمد و مؤمن و آزاده و سرافراز نیست؛ و جوانان کشور مصداق این نعمت بزرگ هستند که بایستی قدر این ثروت را بدانیم.

خطیب جمعه الشتر با تبیین شاخص‌های آمادگی در بین جوانان، کارآمدی، ایمان و آزادگی را از جمله این خصوصیات برشمرد و اضافه کرد: ملت ایران اسلامی با وجود ولایت فقیه، ملتی هوشمند و مقتدر است و همین امر باعث دشمنی استکبار با ایران اسلامی شده است.

وی افزود: دشمنان با اصل نظام اسلامی و اسلام ناب مشکل دارند و نمی‌خواهند کشوری مستقل و بدون هیچ وابستگی، اسلام به معنی حقیقی کلمه را نشر دهد؛ به همین خاطر با همه ابزار خود به مقابله با آن آمده‌اند و از ملزومات مقابله با تهدیدات دشمنان، آمادگی همه‌جانبه جوانان است.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان ساخت: ملت ایران، ملتی هوشمند و مقتدر است و همه دنیا به این امر اعتراف دارند و این به خاطر استقلال، ایمان و به‌خاطر اعتقاد به حاکمیت اسلام ناب در جامعه است لذا جبهه‌ی بزرگی از دشمنان نیز وجود دارند که دائماً مشغول توطئه و دسیسه هستند.

وی در پایان تأکید کرد: ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه هستند و آینده ملت ایران، درخشان است و دشمنان هرگز نخواهند توانست هیچ آسیبی به کشور وارد سازند.

ز/

ارسال نظرات