به همت حوزه سه ثارالله وجهادکشاورزی شهرستان اردکان اولین همایش علمی کردن کشاورزی در عقدا برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۱۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازعقدا، اولین همایش علمی کردن کشاورزی با همت بسیج حوزه سه ثارالله عقدا، با حضور مسئول جهاد کشاورزی عقدا و کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان و تعدادی از کشاورزان بخش عقدا در محل سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد.

در این همایش مهندس حسینی پور کارشناس ترویج جهاد کشاورزی شهرستان اردکان ضمن خیر مقدم به حاضرین، به تبیین عرصه های اقتصاد مقاومتی و ضرورت پرداختن به این امر به عنوان یکی از خواسته های مقام عظمای ولایت پرداخته و کشاورزی را یکی از قطب های اقتصاد مقاومتی دانسته که نیازمند آن است تا با علمی کردن و به روز نمودن آن در جهت پیشبرد منویات مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گامی برداشته شود.

وی این قبیل برنامه ها را لازم و ضروری دانسته و بر استمرار آن و بست و گسترش تا سطح روستا ها و.... که اکثرا کشاورز هستند اشاره نموده تا همگان از مزایای کشاورزی علمی آگاه باشند.

حسینی پور با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد و استفاده از دانش مهندسین کشاورزی را راهگشای حل مشکلات بخش کشاورزی برشمرد.

وی همچنین با بیان شیوه های کشاورزی مناسب و استفاده از کودهای مورد نیاز برای محصولات زراعی و مبارزه با آفت های درختان آنها را با مطرح ساختن برنامه های بلند مدت و معین به همکاری در این راستا راهنمایی کرد.

در پایان مهندس حسینی پور با استناد به دستاوردهای علمی بدست آمده در زمینه کشاورزی و پخش کلیپ های مستند در این زمینه اشاراتی نیز به معایب و نواقص کشاورزی سنتی داشته و افزود: با توجه به بحران خشکسالی و کم آبی که در چند سال اخیر با آن مواجه بوده ایم و صرفه جوئی در استفاده از منابع آبی لازم و ضروری است و کشاورزی سنتیو آبیاری سنتی یکی از عواملی است که باعث هدر رفت منابع آبی در سطحی وسیع می شود و در مقابل آن آبیاری مکانیزه راه حلی مناسب جهت جبران این امر می باشد.


ارسال نظرات