رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر گفت: اینکه امروزه هیئات ما از تقویت محتوی عاشورایی و فرهنگ و هدف قیام سید الشهدا به سمت جذب مداحان معروف بپردازند به دور از ارزش و قداست عزاداری امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۲۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر، ضمن گرامی داشت فرارسیدن ایام ماه محرم و عزاداری سید الشهدا به توضیح مسائل مربوط به ساماندهی هیئت های مذهبی پرداخت و اظهارداشت: بلافاصله بعد از محرم سال گذشته جلسات ساماندهی هیئات مذهبی شهرستان با جدیت بیشتری ادامه یافت که در این بین از بین 65 هیئت فعال در سطح شهرستان حدود 20 هیئت به صورت فعال در جلسات هماهنگی حضور یافتند و با مابقی هیئات ارتباطات خوبی بر قرار شد.

"حجت الاسلام والمسلمین پورقیومی"به برگزاری جلسات آسیب شناسی و آموزشی هیئات مذهبی به صورت منطقه ای اشاره کرد و گفت: با حضور در مناطق مختلف شهرستان و یا دعوت از عزیزان فعال، جلسات آسیب شناسی مسائل فرهنگی و سبک ها و روش های عزاداری مورد نقد و بررسی گرفت که خوشبختانه نتایج خوبی به دست آمد.

وی در راستای اجرای برنامه های سامندهی هیئات مذهبی به پتانسیل خوب شهرستان در بحث ذاکرین اهل بیت اشاره کرد و افزود: به منظور تجمیع ظرفیت موجود در بین ذاکرین اهل بیت، به تشکیل جلسات مجمع الذاکرین شهرستان در محل حسینیه دو شهید اشکذر اقدام شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر با بیان اینکه سامانه "طوبی" برای ثبت‌نام مداحان و هیئت‌های مذهبی طی ماه اخیر راه اندازی شده است، افزود: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی مشخصات هیئات را در سامانه طوبی به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به مطلب ارائه شده در آخرین نشست شورای عالی فرهنگی شهرستان، به ببرسی نقاط ضعف و قوت هیئات اشکذر پرداخت و گفت: طی انجام مطالعات وسیع و برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان هیئات و صاحب نظران و کارشناسان دینی مجموعه ای از نقاط ضعف و قوت استخراج شده که با اهمیت به آن می توان در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام های موثری برداشت.

حجت الاسلام پورقیومی مداح محوری را ازجمله نقاط ضعف در بین هیئات عزاداری برشمرد و تصریح کرد: اینکه امروزه هیئات ما از تقویت محتوی عاشورایی و فرهنگ و هدف قیام سید الشهدا به سمت جذب مداحان معروف و به نوعی برند کردن آن بپردازند امری به دور از ارزش و قداست عزاداری امام حسین (ع) است.

وی عدم هماهنگی برخی هیئات با اداره تبلیغات اسلامی را یکی دیگر از مواردی دانست و گفت: کمی توجه بیشتر نسبت به هماهنگی با اداره تبلیغات اسلامی به عنوان متولی امور هیئات ها موجب برگزاری هرچه بهتر مراسمات خواهد شد.

این مقام مسئول حضور و استقبال پرشکوه مردم از مراسمات و شرکت آن ها در برنامه عزاداری تمام هیئت ها را یکی از شاخصه های مهم و مثال زدنی هیئات مذهبی اشکذر دانست و گفت: استقبال بی نظیری که در برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا در شهرستان وجود دارد به ویژه برنامه خاص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سبب جذب بسیاری از عاشقان آن حضرت به شرکت در این عزاداری ها از نقاط مختلف استان کرده است.

وی نظم و هماهنگی موجود در هیئات هنگام ورود به حسینیه ها و رفت و آمد هیئات به محل استقرار یکدیگر را یکی دیگر از جلوه های زیبای برگزاری مراسمات عزاداری در شهرستان نام برد.

حجت الاسلام پورقیومی دعوت از سخنران در قالب هیئات را یکی دیگر از نقاط قوت برشمرد و گفت: این کار به افزایش بار محتوایی برنامه های عزاداری در رساندن پیام عاشورا و قیام سید الشهدا به عزاداران می افزاید.

ارسال نظرات