خبرهای داغ:
نهمین همایش سراسری شیرخوارگان حسینی به صورت رسمی ۱۶ مهرماه در اولین جمعه محرم الحرام در محل حسینیه جماران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۱۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علیرضا گرجی عصر امروز در نشست خبری همایش سراسری شیر خوارگان حسینی در جمع خبرنگاران عنوان داشت: نهمین همایش سراسری شیرخوارگان حسینی به صورت رسمی ۱۶ مهرماه در اولین جمعه محرم الحرام ساعت ۸/۳۰ صبح در محل حسینیه جماران واقع در انتهای خیابان پاسداران با حضور شیرخوارگان حسینی و مادران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم ویژه بانوان است، اظهار داشتاین همایش با همکاری هیأت رزمندگان اسلام و هیأت حضرت علی اصغر(ع) برگزار می شود و تعدادی از خیرین نیز در بررسی این همایش کمک کردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث شیرخوارگان حسینی افزوددر این راستا ۳ هزار و ۵۰۰ دست لباس و سربند برای شیرخوارگان آماده شده و از متقاضیانی که فرزند کمتر از ۲ سال دارند درخواست می شود برای ثبت نام لباس عدد ۶ را به سامانه ۵۰۰۰۲۳۰۵۶۱ وارد کنند.

عضو هیأت امنای مجمع جهانی شیر خوارگان حسینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای انتقال متقاضیان این همایش در ۳ نقطه شهر وسیله ایاب و ذهاب پیش بینی شده است، بیان کرداین وسایل نقلیه ساعت ۸ صبح روز جمعه در میدان ابوذر، میدان آزادی و میدان امام خمینی(ره) جهت انتقال متقاضیان آماده هستند.

گرجی تصریح کرد از هییت هایی که قصد دارند این همایش را برگزار کنند در خواست می شود در سایت www.heyathazrataliasghar.ir ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه این همایش به صورت سراسری از صدا و سیما پخش خواهد شد ، خاطرنشان کردامسال این همایش چهاردهمین جلسه ای است که به صورت رسمی در سطح جهان برگزار می شود و تاکنون در بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نقطه در داخل و خارج کشور برگزار می شود.

عضو هیأت امنای مجمع جهانی شیر خوارگان حسینی خراسان جنوبی با اشاره به کشورهای برگزار کننده همایش شیرخوارگان حسینی یادآور شداین همایش در کشور های عراق، لبنان، بحرین، هند، افغانستان، عمارات، عمان، یمن، امریکا، آلمان و برخی دیگر از کشورها برگزار می شود.

گرجی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی نیز این همایش در مرکز استان، شهرستان ها و مراکز بخش ها و برخی دهستان ها برگزار می شود، افزوددر شهرستان بیرجند نیز این همایش علاوه بر حسینیه جماران همزمان در مزار شهدای باقریه و سالن شهیدین قاسمین برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشتهدف از برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و همایش شیرخوارگان بیان مظلومیت و واقعه گویی حادثه کربلا در پهنه کره خاکی و واقعی ترین حادثه تاریخ، ایجاد سوال در ذهن و زبان تمام انسان ها نسبت به هویت وجودی عاشورا، ایجاد هماهنگی و هم سویی به منظور نهضت عاشورا شناسی در جهان است.

عضو هیأت امنای مجمع جهانی شیر خوارگان حسینی خراسان جنوبی گفتهمچنین نشان دادن عشق خود به خاندان امامت و معرفی گویا ترین سند تاریخ و بیعت مادران با آرمان ها و اهداف امام حسین(ع) و بیعت با آنان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها