امام جمعه کوثر:

نباید بدعت ها جای عزاداری های حسینی را بگیرد

در ماه محرم بایستی فرهنگ اصیل حسینی را در بین مردم ترویج دهیم و نگذاریم بدعت ها جای عزاداری های اصولی را بگیرد.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۴۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، حجّه الاسلام بیگی در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان کوثر با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزای حسینی اظهار کرد: در ماه محرم فرهنگ اصیل حسینی را در بین مردم ترویج دهیم و نگذاریم بدعت ها جای عزاداری های اصولی را بگیرد.

وی افزود: هیات های مذهبی باید از عزاداری کردن با صداهای نامتعارف که موجب آزار واذیت مردم و به خصوص افراد بیمار وکودکان در زمان های غیر مناسب می شود، پرهیز کرده و همچنین نباید اجازه دهند اقتصاد به این عزاداری ها وارد شود.

خطیب جمعه کوثر اضافه کرد: امام حسین با شهادت خود نشان داد که تا حسین و حسینیان هست هیچ زمانی با استکبار و ظلم هم پیمان و متحد نخواهیم شد و تا قیامت، حسینیان و شمریان در یک مسیر نخواهند بود.

امام جمعه کوثر در ادامه هفته نیروی انتظامی را بر دلاور مردان نیروی انتظامی تبریک گفت و ابراز کرد: نیروهای انتظامی هستند که با حضور خود به مردم آرامش می دهند و امنیت اجتماعی را در شهر ایجاد می کنند و خانواده های این عزیزان نظامی صبر بیشتری دارند که در مقابل سختی های نظامی همسرشان ایستاده اند و آن ها اجر جزیلی دارند نزد خداوند منّان.

احجت الاسلام بیگی در پایان بخش خطبه های خود در خصوص روزجهانی سالمندان نیز گفت: دراسلام توجه و رسیدگی به سالمندان و والدین تاکید شده و باید قدردان آنان بود.

ارسال نظرات