دبير شوراي فرهنگ عمومي پارس آباد:

برپایی ایستگاه های صلواتی در ایام محرم نیازمند اخذ مجوز است

دبير شورای فرهنگ عمومي شهرستان پارس آباد گفت: متقاضيان قبل از ایجاد ایستگاه صلواتی با تائید و معرفی هیئت امناي مساجد باید نسبت به اخذ مجوز لازم از دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام کنند.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۵۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

غريب منوچهري درگفت‌وگوباخبرنگار آران مغاناظهار داشت: به استناد مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد در راستای مدیریت صحیح و جهت رعایت حال شهروندان و عزاداران، ایستگاه های صلواتی، تکایا و حسینیه ها در پارس آباد ساماندهی مي شوند.

وي با بيان اينكه افراد متقاضی برپايي ايستگاه صلواتي باید از سوی هیئت امنای یکی از مساجد شهر معرفی داشته باشد، گفت: با تاييد صلاحيت فرد متقاضي از سوي هيئت امناي مساجد، در ادامه شهرداری با نظارت و همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی برای متقاضیان ایستگاه های صلواتی مجوز صادرخواهند کرد.

دبير شورای فرهنگ عمومي شهرستان پارس آباد افزود: این امر جهت امنیت خاطر شهروندان و رعایت حال عزاداران به لحاظ بهداشت و همچنین جلوگیری از آلودگی های صوتی و استفاده بهتر عزاداران از سوگواری ها و عزاداری ها اجرا خواهد شد.

منوچهري همچنين با بيان اينكه در طول ایام ماه محرم این ایستگاه ها از سوی نهادهای مختلف و ادارات بازدید و سرکشی خواهد شد، تصريح كرد: مساحت هر يك از ایستگاه های صلواتی نباید بیش از شش متر مربع باشد و همچنین نباید موجب سد معبر شود.

وي خاطرنشان كرد: انتظار می رود فرد مجوز گیرنده که با معرفي هیئت امنای مسجد مسئول غرفه ایستگاه صلواتی خواهد بود همکاریهای لازم را در جهت ارائه خدمات بهتر برای عزاداران با ارگانهای دولتي شهر داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار