گفتگوی خواندنی با موذن نوجوان اصلاندوزی

یک موذن نوجوان اصلاندوزی که این روزها صدای دلنشینش زیانرد عام و خاص شده مسئولان را به حمایت از استعدادهای منطقه دعوت کرد.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۹۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار،بسیاری از نخبگان و پدیده های ما نوجوانان موذن و قرآنی هستند که باید برای برای رشد بهتر آن‌ها برنامه‌های مختلفی داشته باشیم.اما بسیاری را هم نمی‌شناسیم تا در ارتقاء و رشدشان کاری انجام دهیم و باید زمینه‌ای فراهم شود تا پس از کشف این استعدادها از این قهرمانان معنوی برای ترویج قرآن و تشویق جامعه به سمت قرآن و اذان استفاده کنیم.

در این راستا می‌توانیم طی تعامل با مراکز دارالقرآن‌ها و قرآن و عترت استان‌ و شهرستان دوره‌های آموزشی خاصی را هماهنگ کنیم.

با توجه به اهمیت موضوع با یکی از موذنان نوجوان شهرمان که این روزها زبانزد عام و خاص شده مصاحبه ای انجام دادیم که در ادامه می آید.

لطفا خودتان را برای مخاطبین سایت معرفی کنید؟

علی سجادی، 14 سال دارم و در کلاس هشتم در مدرسه شهید باهنر شهر اصلاندوز درس می خوانم.

شغل پدر و مادرت چیست؟

پدرم کشاورز هست و بنایی هم می کند و مادرم نیز خانه دار است.

در کجاها آموزش دیده اید؟

آموزش ندیده ام.از سن 5سالگی علاقه‌ای زیادی به خواندن اذان داشتم، البته صدای من ارثی است پدرانم صدای خوبی داشتند و پدرم نیز در عاشورای حسینی شبیه خوان هستند.

از چه زمانی به طور تخصصی روی موضوع موذنی و قرائت قرآن کریم کارتان را آغاز کردید؟

از 5 سالگی می دانستم که صدای من دلنشین است بخاطر خجالتی بودنم نمی تونستم بخونم.اما بعدها با تشویق پدرم در مراسم شبیه خوانی روستا برنامه اجرا کردم و با توکل بر خداوند متعال،از یکسال پیش در مساجد و نماز جمعه اذان می گویم که جا دارد از طریق این سایت از پدر و مادرم،خانم درخشان معلم پنجم ابتدایی بنده و سجاد بابازاده فرمانده پایگاه شهید واحدی سپاه ناحیه عشایری که در این زمینه مرا تشویق کردند قدردانی کنم.

شما برای شروع موذنی از کسی الگو گرفتید؟

بله از مرحوم رحیم موذن زاده اردبیلی که واقعا صدای دلنشینی دارند الگوگیری کردم.من از سنین کودکی بارها هنگام پخش اذان این مرحوم پای تلویزیون می نشستم که تا الان هم این روند ادامه دارد.

چه عاملی باعث شد به سمت موذنی بروید؟

داشتن صدای رسا و خوب، اما مهمتر از همه یک احساس خاصی دارم که من را به طرف خدا،دین اسلام و ایمان می کشاند.

در برنامه های بسیج هم فعالیت می کنید؟

در حوزه بسیج دانش آموزی ایمان ناحیه عشایری عضو هستم،در حلقات صالحین،اردوهای جهادی و مراسمات مختلف بسیج حضوری منظم دارم و این را می توانم بگویم افتخارم این است که بسیجی ام.

در مسابقات اذان شرکت کردید؟

در مسابقات مدرسه ای شرکت کردم.

شرکت در مسابقات قرآن کریم معمولا با چه انگیزه ای صورت می گیرد؟

خداوند را شاکرم که مرا به این راه کشانده است و این تنها انگیزه و احساس است که می توانم در مسابقات داشته باشم.

شما در تلاوت قران کریم نیز تبحر خاصی دارید،روزانه چقدر قرآن تلات می کنید؟

بلی روزانه تقریبا نیم جزء و در این رشته نیز از سبک تلاوت عبدالباسط الگو گرفتم.

چطور باید قرآن را قرائت کرد تا تاثیرگذار باشد؟

صوت و لحن دلنشین قاری قرآن یا موذن در مخاطبان بسیار تاثیر گذار است و اینکه هنگام قرائت باید به آیه ها و معنی های قران کریم نیز اندیشه و تامل کرد.

چه توصیه ای برای هم سن و سالهایت داری تا با قرآن و اذان مانوس باشند؟

به دوستان و هم سن و سالهای خودم توصیه می کنم که با شیطنت بازی اوقات خود را سپری نکنند. به قرائت قرآن و اندیشه در آیات این کتاب آسمانی بیاندیشند.

در جاهای دیگر هم فعالیت می کنید؟

بله ،می خواهم به مداحی و نوحه خوانی نیز بپردازم،در کارهای کشاورزی به پدرم کمک می کنم و در ورزش هم در رشته فوتسال مهارت دارم.

برخورد مردم و نمازگزاران در مسجد و اماکن عمومی با شما چگونه است؟

از وقتی به موذنی روی آوردم همه منو دوست دارند مردم به خاطر صدایی که دارم، استقبال خوبی می کنند.

از مسئولان و متولیان فرهنگی شهر چه انتظاری داری؟

از مسئولان انتظار دارم، بچه هایی را که مهارت بالایی در این رشته و رشته های مختلف دارند حمایت کنند و نگذارند که استعدادهایشان کور شود.پدیده های قرآنی و موذنی در شهرمان هستند که باید شناسائی شوند و در یک کار مشترک به ارتقاء این استعدادها بپردازند.

سخن آخر:

از مسئولان شهر،مردم اصلاندوز و بخصوص نمازگزاران و از سایر دوستان موذن شهرمان صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

همچنین از جنابعالی که با این کار در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و شناسایی استعدادها تلاش می کنید نهایت قدردانی را دارم.

به گزارشارس تبار،علی سجادی در مناسبتهای مختلف از طرف امام جمعه اصلاندوز،فرماندار شهرستان پارس آباد،فرماندهی سپاه ناحیه عشایری و برخی از نمازگزاران تجلیل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار