معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه عدم بصیرت در مسائل دینی، امت مسلمان را دچار لغزش کرده است، گفت: تنها هدف استکبار اسلام‌گریزی و ایجاد تفرقه در امت مسلمان است.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۱۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام احمد مروی در نشست تخصصی ائمه جمعه استان کردستان که در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای سنندج برگزار شد، ضمن اشاره به نزدیک شدن سالروز واقعه عاشورا، اظهار داشت: اگر واقعه عاشورا به دست مسلمانان اتفاق نمی‌افتاد شاید اینگونه مهم نبود، اهمیت این رویداد عظیم در این است که به دست خود مسلمانان، فرزندان پیامبر(ص) مورد ظلم قرار گرفتند.

مروی افزود: باید از اینگونه حوادث تاریخی درس گرفت تا در آینده چنین ظلمی در حق فرزندان و امت مسلمان در هیچ‌ جای دنیا تکرار نشود و اهمیت این یادآوری در پیشگیری از این وقایع است.

هر جا مسلمانان از محتوای آیات زیبا و عمیق قرآن فاصله گرفته‌اند دشمنان بر ما چیره گشته‌اند

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که امت مسلمان را دچار لغزش کرده و یکدیگر را از بین می‌برند، عدم بصیرت در مسائل دینی است، زیرا حتی اگر جامعه مسلمان اهل دین، قرآن و نماز باشد اما بصیرت لازم را کسب نکرده باشد، به سمت گمراهی خواهد رفت.

وی با اشاره به قدرت و گستردش کلام پیامبر(ص) در سرزمین‌های کفار، خاطرنشان کرد: پیغمبر در کمتر از 30 سال تمام امپراطوری بزرگ روم و پادشاهان ایرانی را از بین برد و با پیروزی بر دنیای کفر و نفوذ بر مردمان این سرزمین‌ها دین اسلام را به بهترین شیوه در دل مردمان این سرزمین‌ها تبیین کند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: پیامبر(ص) با فتوحات خود تا آفریقا و چین پیش رفت و بزرگترین تمدن بشری را به وجود آورد و اکنون ما برکات این تمدن عظیم را در همه جا می‌بینیم.

به گفته مروی، هر جا مسلمانان از محتوای آیات زیبا و عمیق قرآن فاصله گرفته‌اند دشمنان بر ما چیره گشته‌اند و این موضوعی نگران‌کننده در دنیای کنونی است زیرا تنها هدف استکبار اسلام‌گریزی و ایجاد تفرقه در امت مسلمان است.

وی عنوان کرد: متأسفانه امروز وضعیت مسلمان جهان دردناک و نگران‌کننده بوده و عده‌ایی به نام اسلام، دین و به عقیده خودشان شهادت در راه خدا به جان یک عده مسلمان بی‌گناه و مظلوم افتاده‌اند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره بر استنباط اشتباه از دین و عدم آگاهی عده قلیلی از اصل اسلام، افزود: این عده با تفکرات دنیای غرب و استبداد جهانی و به امید محشورشدن با پیامبر در بهشت دست به یک سری اقدامات تروریستی در نقاط مسلمان‌نشین و حتی در سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌زنند و تنها دلیل آن بی‌بصیرتی است.

مروی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم ائمه جمعه، علما و روحانیون تبیین اسلام واقعی، آگاهی‌بخشی به جوانان، تأکید بر اجرای فرضیات دینی و خنثی‌کردن نقشه‌های شوم عوامل استبداد است.

وی در ادامه به نقش انگلیس در بر هم زدن این اتحاد اشاره کرد و افزود: انگلیس از بر هم زدن اتحاد مسلمانان سود خواهد برد و در سال‌های اخیر به شدت برادری و اخوت بین مسلمانان را برهم زده و باید همگان بدانند که انگلیس دلسوز اسلام نیست و نباید به برنامه‌هایی که در ظاهر انجام می‌دهد، اعتماد کرد.

اهانت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی خط قرمز نظام است که یک حکم شرعی و حکومتی بوده که از سوی رهبری صادر شده است

رئیس شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم برای شناسایی دشمنان مسلمانان تعاریفی را نقل می‌کند و می‌فرماید که دشمنان اسلام از کلام پر از کینه و حسد نمایان بوده و نباید با آنها همزبانی کرد زیرا آنها همواره به دنبال مصیبت رساندن مسلمانان هستند.

مروی به حادثه منا نیز اشاره و تصریح کرد: تمام حوادث منا زیر نظر صهیونیسم بوده؛ کما اینکه طی ماه‌های گذشته مشخص شد که مسؤولیت امنیت مراسم حج بر عهده یک شرکت صهیونیستی بوده و اکنون نتیجه این اعتماد را می‌بینیم.

به گفته وی، افکار مخرب غربی سالیان متمادی در صدد تفرقه افکنی در بین تشیع و تسنن بوده و وهابیت را برای اهل سنت و بهائیت را در بین اهل تشیع رواج داد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در گذشته اهل تسنن و تشیع با صمیمت و بدور از هرگونه تندروی بر سر یک میز به بحث و مبادله نظرات می‌پرداختند اما اکنون به دلیل اختلافات بی‌دلیل و نقشه‌هایی که دنیای استکبار طرح کرده اختلاف نظرات شدیدی در بین این دو مذهب رخ داده است.

مروی افزود: در حال حاضر که شاهد اینگونه اتفاقات، ترورها و کشتار مسلمانان به دست همدیگر هستیم صهیونیست برای این موضوع جشن می‌گیرد و خوشحالی خواهد کرد، وظیفه علما و روحانیون مطالعه و تحقیق در این زمینه و برملاکردن نقشه شوم استکبار است.

وی همچنین به حمایت‌های انگلیس برای تسلط قبیله نجد بر سرزمین حجاز اشاره کرد و گفت: قبیله بی‌فرهنگ و وحشی نجد با حمایت انگلیس بر سرزمین حجاز مسلط شدند و اسم نحس خود را بر روی آن سرزمین گذاشتند که اعمال آنها و داعش، القاعده، طالبان و همه تکفیری‌ها موجب ایجاد نفرت نسبت به مسلمانان و مانع گرایش مردم به اسلام می‌شود که با حرکات آنها در حق پیامبر(ص) ظلم می‌شود.

مروی با اشاره به سابقه چندین هزار ساله مصر و مرجعیت دینی الازهر، گفت: سرزمین حجاز به دلیل وجود موسم حج و مکه، سرزمین مقدسی بود که بستر بسیار خوبی برای تبلیغ وهابیت داشت و به همین دلیل انگلیسی‌ها حساب شده و با مطالعه سرزمین حجاز را برای تبلیغ و ترویج وهابیت انتخاب کردند و سرزمین مصر و الازهر که چنین ظرفیتی نداشت انتخاب نشده است.

وی با اشاره به فتوای تاریخی رهبری در خصوص حرام‌بودن اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی، اظهار کرد: اهانت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی خط قرمز نظام است که یک حکم شرعی و حکومتی بوده که از سوی رهبری صادر شده است و اگر کسی این خط قرمز را شکست باید با آنها برخورد کرد و در ایران عده‌ای درصدد این هستند که اختلاف ایجاد کنند و عده‌ای نیز تحت تاثیر مذهب جعلی وهابیت قرار گرفته‌اند.

اگر کسی به خاطر ناآگاهی و غفلت به انحراف کشیده شد علما مسؤولیت دارند

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری وظیفه علما و روحانیون را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: وظیفه علما هم شیعه و هم سنی بسیار سنگین است و اگر کسی به خاطر ناآگاهی و غفلت به انحراف کشیده شد علما مسئولیت دارند که آن فرد را راهنمایی و یاری کنند.

وی گفت: دشمنان فهمیده بودند که جوانان اهل سنت از ظلم و استبداد سران کشورهای خود که دست‌نشانده خود آنها بودند به ستوه آمده‌اند و درصدد عصیان هستند بنابراین با مطالعات جامعه‌شناسی و روانشناسی این جوشش و عصیان را مدیریت کردند که از طریق داعش بر سر خود مسلمانان خالی شود و به آنها لطمه‌ای نرسد.

ارسال نظرات