مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد

شناسایی بیش از 400 نقطه مناسب در کردستان برای برپایی نماز جمعه

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: طبق بررسی شورای افتا، ظرفیت‌های بسیاری در بحث اقامه نماز جماعت وجود دارد و بیش از 400 نقطه مناسب برای اقامه نماز جمعه در کردستان شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۱۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن منتظری در نشست تخصصی ائمه جمعه استان کردستان که با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه، مساجد، مدارس اهل سنت و همچنین تعداد ائمه جمعه و جماعات افزایش چشم‌گیری داشته است.

منتظری افزود: بنا به درخواست مردم و صلاحدید شورای افتا اقامه نماز در نقاطی که مشکل ساز نیست و نیاز مردم آن منطقه را مرتفع می‌کند امام جماعت حضور می‌یابد و نماز جمعه اقامه خواهد شد تا در روند تسهیل نماز جمعه موثر باشد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: طبق بررسی شورای افتا، ظرفیت‌های بسیاری در بحث اقامه نماز جماعت وجود دارد و بیش از 400 نقطه مناسب در اقامه نماز جمعه در کردستان شناسایی شده است.

وی افزود: جایگاه نماز جمعه بسیار مهم بوده و امامان جمعه از این جایگاه باید احکام صحیح دینی، وحدت و تقریب، تاکید بر حفظ مصالح نظام و هم‌زیستی مسالمت آمیز را ترویج دهند.

منتظری با اشاره به وظایف ائمه جمعه در حفظ امنیت فکری مردم اظهار داشت: همراهی علما و ائمه جمعه با دستگاه‌های سیاسی، انتظامی و امنیتی در خنثی سازی افکار استکبار که همواره در صدد تخریب افکار عمومی است، بسیار جای قدردانی دارد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: بروز رسانی اطلاعات، تحقیق و مطالعه و دانش‌افزایی یکی دیگر از وظایف مهم ائمه جمعه بوده زیرا نیازهای زمانه دائما در حال تغییر بوده و نباید با سخنان تکراری و قدیمی مردم را از نماز گریزان کرد.

وی سپس ادامه داد: شبیخون‌های فرهنگی و تهاجمات خطرناکی که در کل دنیای اسلام ایجاد شده ناشی از عدم شناخت از مسائل دینی و وارونه جلوه دادن دین مبین اسلام است.

منتظری با بیان اینکه باید بدانیم چرا جوانان ما به سمت غرب تمایل دارند اظهار داشت: متاسفانه جوانان از خود و هویت عظیم ایرانی آگاهی و شناخت ندارند و هویت دینی خود را قربانی فرهنگ بی ریشه غرب کرده‌اند و بهترین شیوه برای جلوگیری از این موارد توجه به مسائل روز دنیا و داشتن اطلاعات بروز علماست.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: فقر فرهنگی و برخورد نامناسب با جوانان موجب دوری از اسلام شده است و جای سوال دارد که، ما چقدر تلاش کرده‌ایم تا شیوه‌های جذب جوانان را بیابیم.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که برای جذب جوانان وجود دارد ایجاد فضای فرهنگی بوده و باید در اولویت‌بندی‌های خود به این مسئله توجه شود زیرا برای تعادل نظام اجتماعی و رشد شخصیت دینی انسان‌ها باید این فضاسازی را انجام دهیم.

منتظری خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید وقتی محیطی ناپاک می‌شود بازار فضیلت‌ها بی‌رونق خواهد شد و در اینجا نقش ائمه جمعه پررنگ‌تر جلوه خواهد کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جریان دهیم به طوری که جزئی از زندگیمان شود.

وی در پایان افزود: توجه به نیازهای یومیه، حج، روزه، زکات و اهمیت دادن به حقوق الهی می‌تواند در بستر سازی فرهنگی موثر بوده و ائمه جماعت افکار و تفسیرهای صحیح دینی را به درستی ترویج‌ کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار