نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: به برکت سفر مقام معظم رهبری به کردستان، زیرساخت‌های تحصیلی مدارس دینی اهل سنت به یک هزار و 400 متر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۲۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نشست تخصصی، معاون حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با ائمه جمعه استان کردستان که در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای سنندج برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم، اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) در دل مسلمانان حرارتی ایجاد کرد که هیچ زمانی سرد نخواهد شد.

حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: در بحث معیشت و خدمات‌رسانی به ماموستاها و ائمه جماعت استان کردستان، مصوب شده است تا تمام امکاناتی که در اختیار حوزه‌های علمیه اهل تشیع قرار دارد، برای اهل سنت نیز لحاظ شود.

وی افزود: تا چند ماه اخیر، مرکز خدمات‌رسانی به ماموستایان اهل سنت در مرکز بزرگ اسلامی بود که این مرکز جدا شده و اکنون در حدود 60 خدمت به این عزیزان ارائه می‌کند و امیدواریم در آینده نیز افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: موضوع مهم مسکن علما و ماموستایان حائز اهمیت بوده که خوشبختانه این موضوع در حال حل شدن است.

حسینی‌شاهرودی همچنین موضع سربازی ماموستایان اهل سنت در استان را یادآوری کرد و افزود: ماموستایان خدمت سربازی را در مراکز فرهنگی و حوزوی و در قالب طلبگی خواهند گذراند.

وی تصریح کرد: مدارک تحصیلی طلبه‌ها در چهار سطح معادل دکتری در حال بررسی است و در تمام مراکز آموزش عالی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار داشت: با افتتاح مرکز تخصصی علوم دینی، یک دوره رشته تربیت مبلغ برگزار شد و در آینده نزدیک نیز کارشناسی تفسیر علوم قرآنی در این دانشگاه آغاز خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی افزود: به برکت سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، زیرساخت‌های تحصیلی مدارس دینی اهل سنت در چند سال گذشته از 400 مترمربع به یک هزار و 400 متر توسعه پیدا کرده است.

وی در رابطه با فعالیت روحانیون در مدارس، افزود: در حدود 500 نفر روحانی در مدارس نماز جماعت را برگزار می‌کنند و در ادارات نیز در ساعت نماز ظهر امامان به صورت جماعت نماز را اقامه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در پایان اظهار داشت: امامان جمعه در بحث امور فرهنگی همواره پیشقدم بوده و بسیار کمک‌کننده هستند زیرا با جلوگیری از تهاجم فرهنگی، اسلام‌ستیزی و تبلیغات اساسی بر ضددین که امروزه در فضای مجازی بسیار رواج دارد، دین را به درست‌ترین شیوه به جوانان آموزش دهند.

ارسال نظرات