در حاشیه‌های نشست وزیر ارشاد با اصحاب فرهنگ و هنر کردستان

وقتی که تبلیغات انتخاباتی از فریضه نماز برای وزیر واجب‌تر ‌می‌شود

مناسب‌ترین انتخاب سفیر انتخاباتی دولت برای استان فرهنگی کردستان، کسی جز وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نیست، سفر وی همانند بسیاری از وزراء کم حاشیه نبوده و تنها در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر در مجتمع فجر شهر سنندج دارای حاشیه‌هایی بود.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۳۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونین این وزارتخانه در یک سفر دو روزه کردستان را برای میزبانی انتخاب کردند.

این سفر استانی که در سال آخر دولت یازدهم اتفاق می‌افتد با هدف جبران مافات و دلجویی از حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه مربوطه صورت می‌گیرد ولی گویا هر کدام از وزراء به تنهایی جور رئیس دولت را نیز کشیده و در همه حوزه‌ها ورود کرده و به ترمیم گسست‌ها و شکاف‌های به‌وجود آمده در این سه سال ریاست جمهوری می‌پردازند.

مناسب‌ترین انتخاب سفیر انتخاباتی دولت برای استان فرهنگی کردستان، کسی جز وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نیست، سفر وی همانند بسیاری از وزراء کم حاشیه نبوده و تنها در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر در مجتمع فجر شهر سنندج دارای حاشیه‌هایی بود که در این شرح مختصر بدان اشاره می‌شود.

ابتدا احترام به اهالی فرهنگ و هنر کردستان از طرف هر مقامی که باشد پسندیده و قابل احترام است ولی جمع‌بندی وزیر که مقارن با اقامه اذان ظهر به وقت سنندج بود، شاه‌بیت اصلی این سفر تبلیغاتی بود که هر مخاطبی را متوجه این امر می‌نمود.

این سخنرانی یک ساعته آقای وزیر با تخریب و زیرسوال بردن دولت قبل شروع شد و با تمجید و مدح دولت یازدهم به پایان رسید.

ارائه آمارهای بودجه‌ای غیرمرتبط با وزارتخانه مربوطه نشان از برنامه‌ریزی مدون و کلان دولت در این سفرهای تبلیغاتی است.

سیاه‌نمایی عملکرد دولت‌های قبل و بزرگ‌نمایی اعمال دولت خود با استفاده از تریبون عمومی و بیت‌المال حرمت شرعی دارد که وزیر می‌بایست رعایت کند.

وی نماد و پیشانی فرهنگ و اخلاق فرهنگی این دولت و به نوعی کشور است که حرمت امامزاده بر متولی آن واجب است که حسرت رعایت آن‌ را بر دل‌های فرهنگ‌پرور گذاشت.

ارائه آمار از تریبون رسمی توسط وزیر فرهنگ و هنر بصورت یک‌طرفه که هنر نیست، خود می‌دانید در این مجالس هرچه گفته شود به لحاظ جایگاه و مقام ارائه‌دهنده تاثیر خواهد نمود.

ای کاش در این نوع مدیریت سیاسی که با تقوا فرسنگ‌ها فاصله دارد، حداقل کمی هم اخلاق را در کارهایشان شریک می‌کردند که خاطره‌ای اخلاقی از وزیر فرهنگی برجای می‌ماند.

به هرحال افاضات وزیر محترم همزمان با اقامه نماز ظهر شروع شد نه اینکه وزیر به صورت نمادین و فرهنگ‌سازی لحظه‌ای به نماز فکر نکردند بلکه در این زمان ملکوتی با استفاده از تریبون عمومی با بزرگ‌نمایی ضعف‌های گذشته و پروپاگاندای تبلیغاتی ریاست جمهوری دچار معصیت آشکار شدند که جای تامل دارد.

در این هنگامه اقامه نماز، تنی چند از روحانیون شیعه و اهل سنت با ترک سالن و ادای فریضه نماز پیام دین‌مداری خود را به وزیر فرهنگی دولت یازدهم یادآوری نمودند.

در این همایش فرهنگی، استاندار نیز از خدمات خود به اصحاب فرهنگ و هنر افاضاتی داشتند که مزید تعجب بود و اعلام داشتند کسانی برای اولین بار به استانداری آمدند که از قبل راه استانداری را بلد نبودند.

در پایان اینکه دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و هر کدام تلاش خود را در راستای بهبود وضع موجود انجام می‌دهند و هرکس هم بزعم خود کار صحیحی انجام می‌دهد ولی پس از اتمام کار مدیریتش، ضعف‌ها و قوت‌های آن نمایان می‌شود چون در حال قدرت همه ثنا گویند کسی از نقص و عیب حرفی به میان نمی‌آورد کما اینکه قبل از شما هم چنین بوده است و اگر خواهی که نامت به نیکی برده شود از کارگزاران قبل از خودت به بدی یاد مکن.

ارسال نظرات
آخرین اخبار