سازمان غذاوداروی آمریکا، به تازگی دستگاهی که "پانکراس مصنوعی" نامیده می‌شود را تایید کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۸۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، Science Alert نوشت: سازمان غذا و داروی آمریکا  FDAبه تازگی دستگاهی که "پانکراس مصنوعی" نامیده می‌شود را تایید کرده است؛ این دستگاه،  MiniMed 670G نام دارد و توسط شرکت MEDTRONIC ساخته شده است.

 

این وسیله برای افراد دیابتی نوع ۱ که سن بالای ۱۴ سال دارند، مناسب است؛ این وسیله به طور مداوم سطح قند خون فرد را کنترل و انسولین را درصورت نیاز چک می‌کند بنابراین نیاز به کنترل و تزریق مداوم توسط خود بیمار نیست.


مدیر مرکز تجهیزات و سلامت سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که در کنار این دستگاه، نیاز است میزان کربوهیدارت مصرفی در غذاهای روزانه بیمار کنترل شده باشد و این دستگاه هنوز نظارتی بر تغذیه ندارد و فقط میزان گلوکز خون را اندازه گیری می‌کند.

 

لوزالمعده مصنوعی از یک کاتتر کوچک تشکیل شده که زیر پوست قرار می‌گیرد و از طریق یک لوله کوچک به پمپ انسولین متصل است؛ پمپ انسولین هر سه روز یک بار تعویض می‌شود؛ نتیجه اولیه این دستگاه موفقیت آمیز گزارش شده و در هیچ بیماری افت شدید گلوکز دیده نشده است.

 

در حالی که دستگاه موردنظر به‌ تازگی تایید شده است، امادستگاه مدترونیک بازهم مورد آزمایش‌های متعدد قرار می‌گیرد تا بررسی شود که چگونه در شرایط واقعی زندگی کار می کند؛ شرکت سازنده دستگاه همچنین آزمایش های بیشتری انجام خواهد داد تا بررسی کند که آیا آن را می توان برای کودکان ۷ تا ۱۴ ساله نیز استفاده کرد.  

ارسال نظرات