آغاز کنگره بین المللی دکترین جهانی غدیر در ساری

هفتمین کنگره بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر صبح امروز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۲۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲


 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هفتمین اجلاس بین‌‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر صبح امروز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در تالار مطهری دانشگاه آزاد آغاز شد.

در این همایش اندیشمندان و غدیرشناسانی از کشورهای عربی، آفریقایی و آمریکایی حضور یافته که بیش از 8 مقاله به صورت سخنرانی در این همایش ارائه خواهد شد.

غدیر و تمدن نوین اسلامی, غدیر، الگوی وحدت و همدلی, غدیر و آرمان شهر جهانی مهدویت, غدیر و نقش استمرار ولایت‌فقیه، رهبری و مرجعیت در عصر غیبت, غدیر، مضمون تعالی‌بخش برای همه بشریت, نسخه‌شناسی غدیر و آثار پیرامونی آن, غدیر و الگوی حکومت مردم‌سالاری دینی, تجلی فرهنگ غدیر در ادبیات و اشعار فارسی، عربی، و دیگر زبانهای دنیا, رسانه‌های مرتبط با غدیر و تقابل آن با جنگ نرم و امواج امپریالیسم رسانه‌ای از اهداف برگزاری این کنگره بین‌المللی است.

فرهنگ غدیر و حاکمیت حقوق بشر در دهکده جهانی معرفت, فرهنگ غدیر و زمینه‌سازی نگرش مشترک ملتهای مسلمان در دهکده جهانی معرفت, فرهنگ غدیر و جهانی‌سازی اقتصاد مقاومتی و فرامقاومتی, فرهنگ غدیر و راهبرد تحقق اقتصاد مقاومتی از منظر تفکر، تعقل و دین‌مداری از دیگر محورهای این کنگره است.

مبانی نظری دکترین جهانی دهه غدیر, ستاد دهه غدیر، ضرورت تشکیل و نقش آن در جامعه اسلامی, فرهنگ‌سازی دهه غدیر بر اساس اصول بنیادین دینی و معنوی, دکترین دهه غدیر و راهبردهای توسعه فرهنگی در جامعه اسلامی, تقویت دهه غدیر و نسبت آن با وحدت در جامعه اسلامی از دیگر محورهای کنگره بین‌المللی بوده که تا عصر امروز ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار