مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقداد :

روحانیت داعیه دار اسلام ناب محمدی و احیاگر فرهنگ و تمدن اسلامی است

حجت الاسلام علی اکبر رخصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقداد به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس و فرا رسیدن ماه محرم الحرام به تبیین نقش روحانیت در دوره های مختلف پرداخت و گفت : بسیاری از روحانیون پدر شهید هستند، خودشان سابقه جبهه دارند و به حرفی که می زنند عمل می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۲۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ حجت الاسلام علی اکبر رخصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقداد در گفت گو با خبرنگار بسیج در خصوص نقش روحانیت در بیداری اسلامی و هدایت مردم به سوی اسلام گفت: با آغاز عصر غیبت امام زمان (عج )عصر عالمان، یعنی دانش آموختگان و پرورش یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) که علوم و احکام اسلامی را از پیشوایان خود به ارث برده بودند ، آغاز گردید. و آن‌ها با همه فشار ها و تهدید ها تا کنون میراث دین را حفظ کردند . و نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که ملت عزتمند و مقتدر ایران اسلامی علی‌رغم همه دسیسه ها و کینه‌توزی ها در سه دوره استعمار کهنه ، استعمار نو و استعمار فرا نو با قامتی افراشته در برابر استعمار خارجی و ایادی داخلی آن ایستادگی کرده و این ایستادگی ها مرهون راهنمایی ها و ارشادات روحانیت اصیل بوده است.

وی افزود:کشور ما در طول تاریخ نهضت های بسیار مهمی به خود دیده است مثل : نهضت تنباکو، نهضت مشروطیت، نهضت ملی شدن صنعت نفت، و مهمتر از اینها آغاز انقلاب اسلامی ایران که همه اینها مشتی آهنین بوده که از آستین عزت و آزادگی این ملت با رهبری روحانیت اصیل بیرون آمده و بر سینه پر کینه نامحرمان کوبیده است. لذا این خط روشن و نورانی چیزی جز خط روحانیت اصیل شیعه که داعیه‌دار اسلام ناب محمدی (ص) است و احیاگر فرهنگ و تمدن اسلامی می باشد نخواهد بود.

رخصی نقش روحانیت در دفاع مقدس را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست. گواه این مدعا خیل شهدای آنان است که در مقایسه با دیگر اقشار بیشترین تعداد را دارند که تا امروز بیش از 4500 نفر روحانی چه در دوران دفاع مقدس و چه توسط منافقین کوردل به فیض عظمای شهادت رسیده اند و بسیاری از روحانیون پدر شهید هستند، خودشان سابقه جبهه دارند و آن‌ها کسانی بودند که حرف می‌زدند و عمل می‌کردند و در جبهه ها حضور پیدا می کردند. گواه بر این مدعا حضور پر رنگ روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بود که خون پاک خود را با خون دیگر شهدا به هم آمیخته و در صف جبهه های ایمان و عمل پیشتاز بوده اند؛ همانند : شهید آیت‌الله محلاتی ، شهید حجت‌الاسلام ردانی پور، شهید حجت الاسلام میثمی و حجت الاسلام قنوتی.

وی با اشاره به نقش هایی که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد گفت: روحاینت در دفاع مقدس نقش های متعددی ایفا کرد که بعضی از آن ها به این شرح است: اول نقش اخلاقی-تربیتی این نقش با تربیت جوانان و نوجوانان از مساجد و محافل دینی آغاز و تا دوران سنگر های رزمندگان اسلام کشیده می شد و در این راستا طیف گسترده ای از روحانیت بزرگوار انتشار نور می کردند.دوم نقش تبلیغی است که گروهی از روحانیون نیز در جهت تحقق آیه (الذین یبلغون...) وظیفه خطیر تبلیغ در بین رزمندگان را بر عهده گرفته بودند که با تبیین، روشنگری از طریق بیان حوادث مختلف در تاریخ اسلام به خصوص حادثه کربلا ، حرکت موج دفاع از نظام اسلامی را عهده دار گردیده بودند که انصافا این نقش را به بهترین وجه انجام دادند.سوم نقش آموزشی ؛عده ای از روحانیون در پایگاه ها و یگان های خط مقدم با آموزش رزمندگان نسبت به احکام و اعتقادات اهتمام می‌ورزیدند و به شبهات دینی پاسخ می‌دادند.نقش چهار روحانیت در دفاع مقدس که قابل تأمل است نقش فرماندهی است و می توان گفت یکی از وظایف زیبایی که بخشی از روحانیون بر عهده داشتند و زیر مجموعه های خود را توانمند می کردند ، فرماندهی آنها در یگان ها بود. وقتی رزمنده ای می دید که یک روحانی فرمانده یگان یا گروهان است توانایی مضاعفی پیدا می نمود و تلاش و مجاهدت خود را افزایش می داد و نقش های بسیار دیگری که موثر بود و به رزمندگان اسلام قوت قلب و شجاعت می بخشید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقداد در باره نقش و وظیفه روحانیون بعد از دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمن هیچ وقت از فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی بیرون نیامده است و برای رسیدن به هدف شوم خودش از هیچگونه تهاجمی بر علیه نظام و مردم به خصوص جوانان عزیز ایران اسلامی کوتاه نیامده است و مدعای بر این، هشت سال دفاع مقدس بود. ترور فیزیکی و شخصیتی بزرگان نظام از اول انقلاب تا کنون بوده و همچنین قتل عام های فرهنگی، شبیخون فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ نرم به طور وسیعی شروع کرده و دارند انجام میدهند. به نظر می رسد امروز وظیفه قشر فرهیخته روحانیت مهم تراز زمان قبل است و باید شبانه روزی تلاش و کوشش کنند، همانطوری که در جنگ سخت (جنگ تحمیلی) موفق و پیروز شدند. در جنگ نرمی که دشمن افکار و عقاید ملت به خصوص جوانان عزیز ما را هدف قرار داده است نیز موفق و پیروز شوند .

وی افزود: مهمترین وظایف روحانیت در این زمان عبارت است از ؛1- پاسخ به شبهات اعتقادی و سیاسی جوانان در مقابله با تهاجم فرهنگی و خنثی نمودن توطئه‌ها و وعده ودعید های پوچ و تو خالی دشمنان در بین جوانان 2- حضور در دانشگاه ها و مدارس و مراکز علمی و جلو گیری از تفکرات غلط و انحرافی 3- تبیین افکار و عقاید و طراحی های دشمنان نسبت به جامعه اسلامی به خصوص جوانان 4- بیان روایات و جذابیت سخنان ائمه معصومین (ع) در بین آحاد ملت به خصوص جوانان و دعوت آنها به اسلام محمدی(ص) 5- نشر معارف و فرهنگ اسلامی و تعمیق باور های دینی به خصوص در بین جوانان 6 -معرفی الگو های سازنده و تاثیر گزار نسبت به هر قشری به خصوص الگو های دوران دفاع مقدس همانند شهیدان خرازی ، همت ، محلاتی، میثمی ، فهمیده و ...7- تقویت روحیه ولایتمداری و معنویت بخشی به مردم در برابر خطوط و جزئیات انحرافی 8- بیان خاطرات دفاع مقدس و دستاورد های آن در برابر انقلاب اسلامی 9 -ارتباط چهره به چهره طلاب و روحانیون با جوانان در جهت انس و الفت و پاسخگویی به نیاز های آنان


ارسال نظرات
آخرین اخبار