خبرهای داغ:
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکرخراسان جنوبی با بیان اینکه همه ما در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مسئولیم گفت: حقوق انسانها در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منکر تامین می شود.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۳۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی قاسمی صبح امروز شنبه دهم مهر ماه در همایش امر به معروف و نهی از منکر با عنوان" همه مسئولیم" در جمع مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی، نظامی و قضائی در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهارداشت: دو اصل امر به معروف و نهی از منکر از احکام اسلامی است که برای اجرای این فریضه الهی بی تفاوتی توسط مردم و مسئولین انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: همه گفته های قرآن کریم، سخنان پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(س) بر اساس امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امام علی (علیه السلام) می فرمایند " استواری دین بر پایه امر به معروف و نهی ازمنکر است"، افزود: از همان ابتدای انقلاب اسلامی جوانان ما در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت نبودند اما کاستی هایی در این حوزه داشته ایم ولی نسبت به امروز بی تفاوت نبوده ایم.

قاسمی گفت: شیوه وسنت همه پیامبران الهی و صالحان امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی بیان داشت: انسان صالح و پایبند به اصول و ارزشهای الهی می داند که تضییع حقوق دیگران نباید در جامعه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: حقوق انسانها در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منکر تامین می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل و مشکلاتی که امروزه در کار وکسب وجود دارد این است که کار انها خدایی و با نام ویاد خدا آغاز نمی شود، گفت: برای رسیدن به کمال باید مراقب بود گفتار و رفتارمان خدایی باشد.

دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر در استان با اشاره به این موضوع که مگر بشریت قرار نیست به کمال و عبودیت برسد، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در زندگی همه ما جاری و ساری شود.

وی با بیان اینکه انسانهای بدبخت کسانی هستند که ترویج منکر می کنند ، گفت: انسانهای سعادتمند افرادی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می کنند برای همین همیشه باطل ناپایدار و محکوم به شکست و حق پیروز است.

قاسمی با بیان اینکه با راحتی، خوش گذرانی و به جایی نخواهیم رسید، افزود: معیار امر به معروف حق است وهر کاری که حق باشد معیار امر به معروف می باشد.

وی ادامه داد: معیار منکر باطل است وهرآنچه که خدا و اهل بیت نهی کرده اند می باشد برای همین اگر معروف در جامعه پررنگ شد جامعه رشد پیدا خواهد کرد و منکر از بین خواهد رفت ولی اگر منکر درجامعه واجتماعات ما گسترش یابد معروف کم رنگ خواهدشد.

دبیر اجرایی امر به معروف و نهی از منکرعنوان کرد: همه باید برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام برای همه شئون زندگی برنامه دارد، گفت: مسئولان وظیفه قانونی و شرعی و مردم وظیفه شرعی در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها