خبرهای داغ:

عذرخواهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با توجه به حواشی پیش آمده در تالار شهید آوینی عذر خواهی کرد.
کد خبر: ۸۷۵۵۲۱۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی با توجه به حواشی پیش آمده در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی در روز سه شنبه گذشته عذرخواهی کرد و گفت: آن چه که در اجرای برنامه های زنده هنری مانند تئاتر، جنگ های ترکیبی و اجرای موسیقی در مواردی حاشیه، غالب بر متن می شود رفتارهای غیراخلاقی و ناهنجار شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان است که فضای این رویدادهای حتی سازنده را به سطح نامناسبی تنزل می دهد.

وی اضافه کرد: مانند آن چه در بعضی از اوقات در رویدادهای ورزشی اتفاق می افتد و حتی شیرینی پیروزی یک تیم را به تلخی و محرومیت ها و جریمه های جهانی آمیخته می سازد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری باید متنی سالم و ارزشی داشته باشند که نظارت بر آن کار مسئولان امر است و هم چنین باید در حاشیه آن نیز بر رفتارها نظارت کافی صورت بگیرد.

دانشی گفت: صحنه هایی که بعد از اتمام برنامه روز سه شنبه در تالار شهید آوینی به عنوان تشویق گروه و تقدیر از اعضای آن شکل گرفت حتی اگر از سوی افراد مَحرم و خانواده اعضای گروه اتفاق افتاده باشد رفتاری نادرست و ناشایست است و باید برای این حاشیه های غالب بر متن چاره ای اندیشید.

وی افزود: یکی از اقدام های قابل اجرا این است که حضور در مراسم عمومی هنری در چهارچوب آیین نامه ها و ضوابط صورت گیرد که فرصتی به سوءاستفاده کنندگان ندهد حتی اگر این سوءاستفاده از سوی شرکت کنندگان باشد و اگر نظارت و کنترل قابل انجام نباشد باید از اصل کار صرف نظر کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: هیچ تئاتر، نمایش و برنامه دیگر هنری حتی اگر در ارزشی ترین موضوع های دینی، مذهبی و ملی باشد ارزش این که در حاشیه آن ناهنجاری و گناهی صورت بگیرد را ندارد. 

وی گفت: ما به ویژه درباره حاشیه های رویداد روز سه شنبه باید ضمن عذرخواهی، تعهد و پایبندی خود را در مواظبت بر عدم تکرار آن چه باعث خدشه دار شدن ارزش های اسلامی و حریم عش آل محمد(ص) شهر مقدس قم و نارضایتی مردم متدین و فهیم می شود اعلام داریم و به ویژه تاکید می کنیم که نظرات علمای اعلام و مراجع عظام که تبعیت آنان افتخار جامعه شیعه بوده است باید همیشه مدنظر ما باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار