پیام افخمی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس بانک صنعت و معدن:
علي اشرف افخمي رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت شصتمين سالگرد تاسيس اين بانك پيامي صادر كرد.
کد خبر: ۸۷۵۵۲۱۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، علي اشرف افخمي رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت شصتمين سالگرد تاسيس اين بانك پيامي صادر كرد.

متن این پیام در ادامه آمده است:
بسيار خرسندم اعلام نمايم در شرايطي وارد شصتمين سالگرد تاسيس بانك صنعت و معدن مي‏شويم كه اين بانك قادر بوده در كارنامه كاري خود سوابق درخشاني را ثبت نمايد. رويكرد ارزش‌آفرینی و پای‌بندی به اخلاق حرفه‌ای و اعتقاد راسخ به پيشرفت و توسعه، به مجموعه اين بانك توسعه اي ظرفيت و قدرتي بخشيد تا در شرايط دشوار اقتصادي پرثمرترين گامها را در راستاي اعتلاي اهداف توسعه‏اي كشور و تعالي بخش صنعت و معدن بردارند.

در مسير جهاني شدن اقتصادها، تنها سازمان‌هايي قادر به ادامه حيات خواهند بود كه از موج هاي تغييرات نهراسند و با شرايط جديد كسب و كار خود هوشمندانه و آگاهانه مواجه شوند. اگر اين تغييرات ، بهنگام شناسايي، مديريت و مواجه با آن برنامه‌ريزي گردد و نسبت به ارائه خدمات و محصولات مطابق با سلايق مشتريان اقدام گردد، سازمان در مسير پويايي خود قادر به ادامه‌ي حيات با قابليت رقابت خواهد بود.

با توجه به اين نكته كه نظام بانكي به عنوان يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي مالي در هر كشور است، بايد بپذيريم كه اين بخش نيز از تاثير تغييرات مبرا نبوده و دير يا زود درگير اين درياي پرتلاطم خواهد شد. مفتخريم كه بگوئيم بانك صنعت و معدن نيز همگام با تغييرات فضاي كسب و كار در شبكه بانكي و برخورد هوشمندانه باتغييرات ياد شده همواره تلاش كرده جزء برترين بانكهاي كشور باشد.

اولين بانك توسعه اي در چارچوب برنامه هاي اقتصادي كشور و ضوابط بانك مركزي و با بكارگيري قابليت‌هاي عمليات بانكداري توسعه اي- سرمايه‌گذاري در جهت توسعه اقتصادي كشور در سال 1335 با نام بانك‏ اعتبارات صنعتي تاسيس شد و سپس در سال هاي بعد بانك توسعه صنعتي و معدني ايران، بانك توسعه و سرمايه گذاري ايران، شركت سرمايه گذاري بانك هاي ايران و صندوق ضمانت صنعتي تشكيل گرديدند.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران اين بانك ها و موسسات مالي تحت نام بانك صنعت و معدن ادغام و اين بانك هم اكنون با برخورداري از سرمايه انساني متخصص، توانمند و كارآمد و در سايه كار تيمي بستري مناسب براي حضور و مشاركت بخش خصوصي و غير دولتي با استفاده از كليه ظرفيت هاي حرفه اي و با تجربه 60 ساله فراهم نموده است.

مشتريان شركتي در بخش هاي صنعت، معدن و زيرساخت بازار هدف بانك را تشكيل داده‌اند كه از طريق ستاد و شبكه شعب در سراسر كشور خدمات لازم به آنها ارائه مي‌گردد. كسب سهم بازار ممتاز در شبكه بانكي در اعطاي تسهيلات به بخش صنعت و معدن، نشان مي‌دهد كه اين بانك از جايگاه ويژه‌اي در تامين مالي بخش مولد اقتصاد برخوردار است.

مدیریت بهینه‌ی دارایی‌ها و بدهي‎هاي بانک، مدیریت مستمر ریسک، قرار گرفتن در فهرست صد شركت برتر طي سال‌هاي متمادي، كسب رتبه‏هاي بين‌المللي از سازمانهاي معتبر رتبه بندي جهان،‌ انضباط مالي، توجه اكيد به ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي و موفقيت‌هايي از اين دست همگي گواهي بر عزم راسخ اين مجموعه در راستاي پيشرفت و توسعه كشور دارد.
امروز اين بانك با نگاهي به 60 سال گذشته پرافتخار ، چشم انداز روشني را براي خود رسم كرده است، چشم اندازي كه درآن ساختار اين بانك براي انطباق با شرايط نوين ايجاد شده داخلي و بين المللي و تعامل با موسسات پيشرفته جهاني به شكلي مستمر ارتقاء مي‎يابد. ايجاد نقش موثر در تحقق اقتصاد مقاومتي و سند چشم انداز در راستاي توسعه همه جانبه كشورمان براي نيل به جايگاهي در خور شان اين ملت بزرگ هدفي است كه من و همكارانم در بانك صنعت و معدن دنبال مي كنيم.

امروزه رفع تحریم‌ها شرایط لازم را برای توسعه فعاليت هاي بانكي و بانکداری الکترونیک فراهم ساخته؛ به ویژه با توجه به تسهیل ارتباطات بانکی با دیگر کشورها، امکان ورود تکنولوژی های جدید به کشور فراهم شده و فضای مناسبی برای تحول در نظام بانكي مهیا است.
 
بانک صنعت و معدن نیز در آستانه هفتمين دهه خدمت رساني خود،توسعه خدمات نوین و به خصوص استقرار سامانه بانکداری جامع متمرکز (CoreBanking) و پیاده سازی کامل آن در سال آینده را اولویت اصلی خود قرار داده تا شاهد تحول مهمی در توسعه خدمات اين بانک به فعالان اقتصادي باشیم.

با اعتقاد به همراهي و پشتيباني هميشگي حضرت حق و با تكيه بر دانش و پشتكار مجموعه‌ي بانك صنعت و معدن بر آن هستيم تا در طلیعه شصتمين سال حضور بانک صنعت و معدن در اقتصاد کشور بتوانیم همراه با دولت تدبیر و امید گام های بلند تری در مسیر توسعه پایدار و آبادانی سرزمین مان برداریم.
ارسال نظرات