خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس:

"برجام" بخش عمده‌ای از پیشرفت هسته‌ای را متوقف کرد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینهٔ هسته‌ای که متأسفانه در مسئله برجام بخش عمده‌ای از آن را متوقف کرده‌ایم خودمان پیشرفت کرده‌ایم و کسی کمک نکرده است و دشمنان ما کارشکنی نیز می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۵۵۲۹۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  احمد امیرآبادی فراهانی در همایش رزمندگان جبهه و جنگ در بخش جعفریه قم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز یکی از تبلیغاتی که دشمن انجام می‌دهد این است که انقلاب اسلامی به‌عنوان تنها حکومت اسلامی در دنیا موفق نبوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در ایران قبل از انقلاب روزانه 6 میلیون بشکه نفت با جمعیتی حدود 30 میلیون نفری فروخته می‌شد، افزود: قبل از انقلاب وضعیت تصمیمات سیاسی و کشورداری ما بسیار اسفناک بود و رژیم پهلوی بدون اجازه غربی‌ها حتی جرأت خوردن یک لیوان آب را نداشت.

امیرآبادی فراهانی بابیان اینکه قبل از انقلاب ملت ایران حق انتخاب نداشت، گفت: در موزه مجلس یک سری اسناد و مدارک مربوط به قبل از انقلاب وجود دارد این مدارک نشان می‌دهد شاه‌ فرد منتخب را برای رأی آوردن انتخاب می‌کرد و شاه با دستور مستقیم آمریکا تصمیم‌گیری می‌کرد.

وی بابیان اینکه پیشرفت علمی قابل‌توجهی قبل از انقلاب نداشتیم، افزود: جوانان باید قبل از انقلاب را مطالعه کنند؛ با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی دشمنان آغاز شد و نخستین تحریم را بعد از انقلاب آمریکا علیه ایران اعمال کرد و دشمن دست به تفرقه‌افکنی میان ملت زد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه  اوایل انقلاب تمام دنیا مقابل ایران ایستاده بود، تصریح کرد:هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان ذخیره‌ای بود که توانست دولت و ملت ایران را مقاوم کند، جنگ خانمان‌سوز است و پیامدهای بسیاری برای کشوری که در آن جنگ حضور دارد به بار می‌آورد اما باید گفت که هشت سال دفاع مقدس برای کشور ما برکت‌های بسیاری داشت.

امیرآبادی بیان کرد: پایگاه‌های موشکی ما در حال حاضر در زیر زمین در نقطه‌های بسیاری در مناطق کشور می‌تواند در عرض چند دقیقه کسانی که قصد تجاوز و تعرض به جمهوری اسلامی ایران را دارند، هدف قرار دهد و این‌ها نشان از قدرت نظام اسلامی است.

وی بابیان اینکه این قدرت و دستاوردها باهمت و تلاش ظرفیت و استفاده درونی کشور که همان فرهنگ دفاع مقدس است به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: امروز در عرصه‌های مختلف جزو چند کشور برتر دنیا هستیم برای نمونه در برخی از موضوعات پزشکی جزو چند کشور نخست جهان هستیم و این‌ها همه مایه افتخار است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمنی و کارشکنی دشمنان علیه ایران گفت: در زمینهٔ هسته‌ای که متأسفانه در مسئله برجام بخش عمده‌ای از آن را متوقف کرده‌ایم خودمان پیشرفت کرده‌ایم و کسی کمک نکرده است و دشمنان ما کارشکنی نیز می‌کنند.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه در مسئله پزشکی و کشاورزی وجود انرژی هسته‌ای لازم است، خاطرنشان کرد: کشورهایی که در بخش صنعت پیشرفت کرده‌اند ابتدا در بخش صنعت هسته‌ای پیشرفت کرده‌اند اما دشمنان به ما اجازه پیشرفت در این صنعت را نمی‌دهند.

وی بابیان اینکه در دو زمینه  صنعت خودرو و مسئله اقتصادی موفق نبوده‌ایم، گفت: خودروسازی ما دست یکسری افراد رانت‌خوار است و دست آدم‌های سالمی نیست، باید پرسید ما که توان موشکی قوی‌ای داریم پس چرا در صنعت خودروسازی موفق عمل‌نکرده‌ایم دلیل آن این است که عده‌ای اجازه نمی‌دهند که نیروی انقلابی و مؤمن وارد صنعت خودروسازی شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق‌های نجومی عده‌ای گفت: خجالت‌آور است که عده‌ای می‌گویند از سفره انقلاب برمی‌دارند یا می‌گویند از ذخیره انقلاب برمی‌دارند، ما انقلابی کرده‌ایم که مبتنی برگذشت و فداکاری بوده است اما حالا به کجا داریم می‌رویم.

امیرآبادی فراهانی بابیان اینکه ما انقلاب کردیم که تبعیض و فاصله طبقاتی در کشور نباشد، ادامه داد: همه ما مقابل انقلاب اسلامی و یکدیگر مسئول هستیم، به دست آوردن مال حلال در اسلام مضموم نیست اما از راه درست و نه از راه حرام؛ ما در مجلس شورای اسلامی باید قوانینی وضع کنیم که جلوی این فسادها گرفته شود.

وی بیان کرد: ارزش‌های انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی را باید در این کشور زنده نگه‌داریم در این صورت است که می‌توانیم در مقابل دشمنان اسلام بایستیم، باید از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در این زمینه الگوبرداری کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشکلات اقتصادی، مسئله رکود و اشتغال جوانان را برطرف کنیم تا جزو قدرتمندترین کشورهای جهان باشیم و این‌ها محقق نمی‌شود مگر اینکه به فضای اهداف و ارزش‌های انقلاب برگردیم.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک‌های ما در دادن وام‌های نزولی و با بهره در حال سبقت گرفتن از هم هستند، افزود: آن‌هایی که توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نمی‌کنند در ولایت مداری آن‌ها جای تردید است چرا که از جمله مسائلی که ایشان مطرح می‌کنند و تأکید دارند مسئله بانک‌ها است.

وی با تأکید بر آگاه‌سازی جوانان در زمینه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی قدرت شیعه را نشانه می‌دهد، حضور 30 میلیونی زائر امام حسین(ع) نشانه قدرت شیعه بوده و عظمت امام حسین(ع) را نشان می‌دهد.
ارسال نظرات